Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal Pickups?


TulleGutt

Anbefalte innlegg

Hva er det første dere tenker på hvis jeg sier ''METAL PICKUPS''?

Hvilke pickups egner seg best til å få den grove, voldsome, brutale lyden, de høyeste harmonicsene, den mest overdrevne palm mutingen, eller for å sette det enkelt; hvilke pickups er best for Metal?

Har vært å kikka litt på nettet og funnet ut at EMG visstnok skal passe bra til den litt hardere musikken, så er ganske interiserte i de, liker desuten utsendet på dem. :wub: Men for all del, kom gjerne med forslag til andre pickuper også, er åpen for det meste :lol:

Noob spørsmål: Hva er det som menes med tallene bak navnene på EMG pickupsene? Feks. EMG 81

Siste spørsmål: Er det ''galt'' å sette inn EMG's i en SG?

Kom gjerne med forslag til andre pickuper også, er åpen for det meste :lol:

Ble litt rotete post det her, men håper dere forsto det meste iallefall ^_^

Endret av TulleGutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er det vel egentlig bare navnet på pickupen :)

edit; og jeg vil anbefale passive pickups, f.eks en av de Seymour Duncan PU'sa som har blitt anbefalt, med bakgrunn i at jeg ikke liker lyden i EMG. Som nevnt tidligere er EMG veldig elsk/hat-pickups, og jeg hater dem :) (det er dog IKKE fordi jeg ikke vet hvordan man bruker gain-kontrollen på forsterkern min ;) )

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare modellnummer. Det kan godt hende det har en mening, men den vet jeg ikke noe om - de ulike modellene har ulik lyd, og de har til tider litt avvikende teknisk konstruksjon.

81 er relativt tynni lyden, og egner seg best i tett/mørk gitar. 85 har mer bass, og oppleves som mer ullen i disse gitarene, men kommer til sin rett i lysere treverk. 60 er den lyseste, og den eneste av de jeg liker i neck siden den tar bort mange av ulempene (sett med mine ører... uh) med denne posisjonen.

De andre har litt avvik i tekniske forhold som jeg ikke kan i farta. emginc.com vet mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
En annen ting, hva er en røramp? Hvilke andre typer finnes det, og hva er forskjellen?

Man har vanlig amp, røramp, stangamp og hamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.