Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner.


MysticGirl

Anbefalte innlegg

Du kjenner helt sikkert en eller annen som kan hjelpe deg i gang. Alltid greit med noen som kan hjelpe i nærheten. Tenk om du har noe venner eller familie som er musikalske og kan bidra litt. ;)

Ja, har en god venn som er flink! Har 12-strengers gitar og greier ^^, Men synes det er litt flaut når jeg ikke kan noe :P Han kan jo hjelpe meg når jeg er stuck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan gå galt med gitarspilling er at du utvikler GAS, det kan nok flere her på forumet fortelle deg om.

Ellers kan jeg si at det ikke er en absolutt nødvendighet å spille kjedelige sanger, og øve på skalaer o.l. hele tiden, bare fordi du er nybegynner.

Jeg spilte stort sett sanger jeg likte for å først bli vandt med gitaren osv. i begynnelsen, og jeg har da klart meg helt greit.

Hadde aldri fortsatt om jeg måtte sittet og pugget akkorder og skalaer hele tiden, var derfor jeg sluttet "sist gang". =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er egentlig å gå til en musikkforretning (om du har en i nærheten) og hør om han kan gi det et godt tilbud på nybegynnergitar. Da pleier de også ofte gi deg litt service og justering uten ekstra kostnad, noe de oftest ikke gjør om du kommer med noe du har kjøpt et helt annet sted.

Jeg syntes hvertfall det var greit å ha en proff i en forretning å forholde meg til i starten :)

Ellers er det som de andre sier ingenting å lure på om du skal begynne eller ikke! Få deg en gitar, noen plektre og en bok med oversikt over akkorder og noen sanger. Ellers er det veldig mye bra akkordskjemaer å finne på 911tabs.com, bare pass deg for tabsa. De er skumle i starten, og man bør holde seg unna de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og velkommen :) GAS er både godt og vondt på samme tid, det viktige er å ikke gå i den fella som enkelte gjør der man bruker mere tid på å sikle på og drømme om utstyr enn man gjør på å spille på det man allerede har! ;) Jeg tilfredsstilte nettop min egen GAS ved å handle inn kassegitar jeg også, har ikke hatt det på mange år og savner det veldig. Dermed ble det en dyr men fortjent bursdagsgave til meg selv i år!

Og ja, tar litt tid å bygge opp træl på fingra, her er det bare å ignorere smertene! Etter første dagen vil du nok tenke "åh jeg klarer ikke spille i dag det gjør bare vondt", men da er det bare å kaste seg uti det igjen så går det over fort og fingrene blir raskere herdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags gitar blei det?

Lykke til.

Woodrocken :)

Lykke til og velkommen :) GAS er både godt og vondt på samme tid, det viktige er å ikke gå i den fella som enkelte gjør der man bruker mere tid på å sikle på og drømme om utstyr enn man gjør på å spille på det man allerede har! ;) Jeg tilfredsstilte nettop min egen GAS ved å handle inn kassegitar jeg også, har ikke hatt det på mange år og savner det veldig. Dermed ble det en dyr men fortjent bursdagsgave til meg selv i år!

Og ja, tar litt tid å bygge opp træl på fingra, her er det bare å ignorere smertene! Etter første dagen vil du nok tenke "åh jeg klarer ikke spille i dag det gjør bare vondt", men da er det bare å kaste seg uti det igjen så går det over fort og fingrene blir raskere herdet ;)

Ja, jeg får bare bite tenna sammen og få det overstått ;)

Det tar så lang tid før den kommeeer...!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.