Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner.


MysticGirl

Anbefalte innlegg

Hei hei, folkens!

Jeg har alltid hatt en forkjærlighet til gitarspilling, og har lenge grublet på å starte å spille selv. Har funnet gitar jeg vil ha, og allting. Tingen er den at jeg verken har råd til, eller tid til å ta noe kurs. Vet om en del som er selvlærte på gitaren, og har et ønske om å klare dette selv.

Skal ha en akkustisk gitar, og lurer på om det er noe å satse på?

Dere som faktisk mestrer instrumentet, håper jeg kan svare på om jeg skal ta sjansen på dette.

Målet er ikke å bli den neste Hendrix, men å kunne spille noen sanger for min egen skyld. Kanskje dra frem gitaren i godt lag eller noe :)

Mvh

Marita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta sjansen for fullt! Alt som har med gitarspilling er bare positivt! Om det er strømbrudd, nachspiel eller noe annen slags form romantiske situasjoner så er gitaren alltid grei å ha.

For en newbie så er vel det mest praktiske en klassisk nybegynnerpakke, en akkordbok og noen enkle norske slagere for å komme i gang. Var hvertfall sånn for min sin del. ;)

-GitarNorge, Youtube og Google har mange svar til en nybegynner. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!:)

Jeg er såå nærme å bestille gitar nå :) Fant en veldig grei side på internett: JustinGuitar. Samt er de sidene du nevner bra greier :)

Er bare så redd at interessen skal avta, for det er noe jeg virkelig har lyst til, men er redd skal gå galt :P

Det kan ikke være så utrolig vanskelig ;) Selv om det nok kommer utfordringer på veien..

Man lever bare en gang.. Tar jeg sjansen? Skal det ende galt så finnes jo Finn.no... =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delvis selvlært. Lærte meg basic ting selv, og nå går jeg musikklinja på Lundehaugen VGS. Anbefaler deg å sjekke ut mer av Justin Sandercoe, han har lang erfaring som lærer, og kan få deg til å luke vekk uvanene dine når du spiller, samt lære deg en hel rekke standardlåter. Kjempegod nettside ;)

Woodrock har jeg såvidt vært borti, og den jeg prøvde var ikke så verst. Men hvis du ser etter en god gitar som er billig, så kan du sjekke bruktmarkedet. Mye gøyalt der.

Begynn i det enkle, lær deg noen akkorder. Så kan du gå videre, og spille (og kanskje synge? :) ) sanger du selv hører på. Jeg mener at det ikke finnes noe mer deprimerende og kjedelig i begynnelsen enn å spille musikk du ikke har noe forhold til.

Ønsker deg lykke til. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpt en woodrock når jeg begynte å spille for vel 2 år siden. har forsåvidt vært en grei gitar, men synes den var noe tungspilt (høy strengehøyde), har i ettertid prøvd noen cort gitarer og funnet ut at jeg nok heller ville hatt en cort fra begynnelsen istede, synes de jeg har prøvd var mye mer lettspilt, prisklassen er noe den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne fant jeg på finn.no, hvordan er den mon tro? Ser at det er en forhandler som har lagt den ut, men det er jo en del penger å spare på den...

Du klussa til linken litt ;)

Ser ut til å være en gitar av omtrent samme kaliber som den forrige du fant. Vil tro den vil funke fint som en nybegynnergitar, til du bestemmer deg for eventuelt å kjøpe deg noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil at interessen skal avta, må du konstant holde deg selv i gang. Hør på mye variert musikk og lær deg det du liker. Så snart du går lei av det du hører på, så finner du noe annet. Ingenting er for dumt, og bortimot alt kan utføres på gitar. Nesten ingen limits - så lenge du er kreativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil at interessen skal avta, må du konstant holde deg selv i gang. Hør på mye variert musikk og lær deg det du liker. Så snart du går lei av det du hører på, så finner du noe annet. Ingenting er for dumt, og bortimot alt kan utføres på gitar. Nesten ingen limits - så lenge du er kreativ :)

Ja, det er jo det jeg er mest interresert i. Å lære meg sanger jeg liker, så jeg kan få mest mulig glede utav gitarspillingen ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.