Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ALeine [01.06.08]


Aleine

Anbefalte innlegg

Kult dette :) Er det en jcm 800 du har der? crafter explorer?

Marshallen er en JCM900 4100 dual reverb. en andre er JCK 2000 TSL.

Exploreren er en Epiphone beast X med EMG 85 og 81.

Heftig dette :) Var rå bass syntes jeg, er den like god å spille på som den ser tøff ut :P ?

Synes lyden på bassen er upåklagelig. Kunne kanskje vært bedre satt opp ellers, men fungerer mer en godt nok til mitt bruk.

Fett utstyr! Hvordan er native-lydkortet?

Jeg er godt fornøyd med det. Siden det er så lite er det snertent å ta med seg rundt omkring om jeg har bevov for det. Ellers mener jeg at det fungerer bedre enn de andre lydkortene rundt samme prisklarre jeg testet det mot da jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Tengte å ta en aldri så liten oppdatering her :-)

Prøver å bytte ut en del av utstyret jevnt for å prøve ut litt forskjellig. I det siste har det kommet mer inn enn det har blitt solgt. Har nok etterhvert komt frem til at det er nesten bare Gibson som funker for meg. Blir nok trolig å bytte ut Peavey forsterkeren og Eclipsen i neste omgang for å se om man kan finne no nytt spennende.

Først et bilde av det som for øyeblikket er hovedgitaren min: LP Custom, kjøpt her på forumet i sommer:

2012112_IMG_3491.jpg

Les-paul familien ellers; LP Classic, ESP Eclipse, LP Custom og LTD EC-1000:

Må bare få nemne at dette eksemplaret av EC-1000 er fantastisk, ESP er til salgs, Classicen er nok muligens favoritt gitaren min, Customen blir utelukkende brukt til studio arbeid og står ellers urørt.

2012112_IMAG0098.jpg

To gode explorer venner; Gibson Gothic, ESP MX250. Brukte disse mye tidligere da jeg spillte i BM band. Nå siste åra har de vært mest til pynt. Men for all del, begge er utolig gode instument. Liker bare ikke explorer formen i studio.

2012112_IMAG0092.jpg

Den tredje exploreren; Epiphone Beast X med EMG 81/85. Sjelden sak jeg ikke har hjerte til å kvitte meg med.

Første "skikkelige" gitaren jeg kjøpte etter at jeg startet oppigjenn å spille gitar etter et lengre avbrekk.

2012112_IMAG0089.jpg

Gibson Flying V, dette er gitar som blir fast inventar på øvngslokalet. Gleder meg til å bruke denne live.

2012112_IMAG0088.jpg

7`eren; LTD Viper 407. Kjempegod 7 strenger som passer meg utmerket. Mest brukt i studio.

2012112_IMAG0090.jpg

Halvakkustisk, Takamine PT05EC. Møbelgitaren som er den eneste jeg får ha på stua hjemme :-)

2012112_IMAG0091.jpg

Litt av utstyret i hjemmestudio; JMP, JFX, Triaxis, API 512C osv;

2012112_IMAG0093.jpg

Bassrigg; Trace elliot combo med 15" + 4x10 cab

2012112_bassrigg.jpg

Gitarrigg på øvingslokalet, dårlib bilde, men det er vertfall 1960 cab, Marshall TSL100 og Peavey 6505+

Ser det er mange som slenger med leppa ang JCM2000, men jeg må bare si at jeg synes denne toppen knuser det meste annet av forsterkere jeg har prøvd. Peavey`en er etterdønning fra BM tiden.. Skal nok byttes ut med noe mer "rocka" :-)

2012112_rigg.jpg

Endret av Aleine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.