Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til nye regler på forumet.


PerA

Anbefalte innlegg

Egentlig kan folk poste hva de vil for meg.

Men jeg, som mange andre, bruker "nye innlegg" for å se hva som er postet siden sist gang jeg var innom.

Kanskje det kan være en idé med litt flere visningsmuligheter, som for eksempel "dine poster", eller en mulighet for å lage seg favoritter eller slikt? Diskusjon.no har noe sånt, og det bruker jeg i stedet for de siste postene.

Når det er sagt, synes jeg ikke det er noe stort problem.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er i mot begrensninger! Folket bestemmer selv hvilke tråder de ønsker å lese eller ikke. De fleste liste-tråder er jo ganske enkle å se, så jeg ser ikke helt problemet.

Listen over Riff er jo dødsbra! Full av ideer for vi som vil lære noe.. Så et forbud mot lister virker ikke spesielt lurt.

Men er selvfølgelig for mer gitarstoff i postene!!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en del fjas opp igjennom det siste året, kanskje de to siste årene.. Ble en del innvandring fra Riff-forumet.. Ikke noe gæli' det forsåvidt, men jeg er nå litt gammelmodig av meg og synes at alt var bedre før.. :D

edit: det må nevnes at på tross av stor innvandring fra Riff-forumet, så har det dukket opp en del ressursrike personer her også. Måtte bare nevnes. ;)

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Har jeg uttrykt hvor lei og hvor lattelig ubrukelig de fleste tråder i det siste har vært?

Er jo stort sett bare oppramsingstråder som gir meg ingenting. Dagens Nedtur,

Dagens gladsad, dagens måltid, og diverse andre idiotiske tulletråder som dette bør

man kunne slippe. Trodde det var en grunn til at vi hadde chatte-tråden?

Folk starter jo tråder i hutt og pine bare for starte. Typisk "Den store whatever-tråder."

Hvor de kun skriver "her kan vi diskuterewhatever." HERREGUD for en ubrukelig tråd.

Vi trenger faktisk ikke kun én tråd for pickuper, én tråd for gitarer, én tråd for forsterkere

osv bare pga du vil ha høyere postcount.

Mitt tips er og bli kvitt postcounten. Så slipper man mye idioti.

IKKE MINST: +1 innlegg.

HERREGUD så ubrukelig de er. Jeg tar rennafart og du er enig eller ikke, si HVORFOR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg uttrykt hvor lei og hvor lattelig ubrukelig de fleste tråder i det siste har vært?

Er jo stort sett bare oppramsingstråder som gir meg ingenting. Dagens Nedtur,

Dagens gladsad, dagens måltid, og diverse andre idiotiske tulletråder som dette bør

man kunne slippe. Trodde det var en grunn til at vi hadde chatte-tråden?

Folk starter jo tråder i hutt og pine bare for starte. Typisk "Den store whatever-tråder."

Hvor de kun skriver "her kan vi diskuterewhatever." HERREGUD for en ubrukelig tråd.

Vi trenger faktisk ikke kun én tråd for pickuper, én tråd for gitarer, én tråd for forsterkere

osv bare pga du vil ha høyere postcount.

Mitt tips er og bli kvitt postcounten. Så slipper man mye idioti.

IKKE MINST: +1 innlegg.

HERREGUD så ubrukelig de er. Jeg tar rennafart og du er enig eller ikke, si HVORFOR.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo to sider av denne saken.

Jeg mener at man bør ha noen tråder der man kan poste mer eller mindre saklige ting.

Jeg må for eksempel innrømme at dagen gladsak/nedtur i og for seg er greie, fordi det gir meg en følelse av å bli litt mer kjent med andre på forumet.

Ikke det at det er så viktig, men de er med på å lage en stemning.

Hvis man skal lage et forum der man strengt skal ha tråder som kun omhandler gitarting, og som går på kun faglige ting, og der man har på følelsen av at man kun kan poste "kvalitetsinnlegg", skaper det liten takhøyde, og resultatet blir vel et dødt forum. Det er det vel ingen som ønsker. Leksikon kan jeg finne andre steder.

På den annen side, for meget av det gode, er for meget av det gode. Det har jeg på følelsen at det er tendenser til, uten at jeg mener noen skal føle seg truffet av den grunn.

Det er foreslått flere tiltak i denne tråden som sikkert kommer til å fungere. Prøv noe av det, og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns de beste forumene har litt av begge deler.

Jeg har truffet folk både i England, Spania og USA som jeg ble 'kjent med' på nettet, og jeg tipper off-topic fjas bidro like så mye som sakprosaen til at vi kom godt overens...

Bare skjul fjaset fra "nye innlegg", så er det ikke i veien når du leter etter INFORMASJON...

edit: jeg skal slutte å ha meninger nå. Jeg er jo fersk her... :rødm:

Endret av hovmod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic forumene er nå fjernet fra "vis nye inlegg"-saken. Det er hvertfall det jeg fikk gjort noe med nå før jeg tar kvelden, så får jeg lese over tråden grundigere i morgen, og det kommer sikkert også en del nye forslag etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva folk føler seg støtt av når de trykker "Offtopic" - "Generelt". Hadde dette forumet hatt problem med mange brukere og mange tråder / innlegg hadde saken vært litt annerledes. Det ligger en stengt tråd på generelt, sist bumpa for ti dager siden - er på forsiden enda, er ikke urimelig masse aktivitet det. Forøvrig en god ide å ta vekk generelt

fra "siste innlegg" funksjonen.

Om du ikke greier å lese off topic Ziggy - så hold deg vekke da?

Let off-topic be off topic ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
Om du ikke greier å lese off topic Ziggy - så hold deg vekke da?

Skjønnerke hvor du får dette fra?

Jeg er i aller høyeste grad for offtopic, men imot idiotiske tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kom litt feil ut det der. Men poenget var uansett: Folk finner gjerne glede i andre ting enn deg - f.eks "Dagens Gladsak / Nedtur". Blir posta ganske så jevnlig der, så det er jo tydelig at folk finner entertainment i de trådene.

Jeg synst iallefall ikke "Dagens Småprat" dekker behovet for off-topic preik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Folk finner ikke entertainment i dagens gladsak/nedtur, de finner en mulighet til og få høyere postcount.

Det samme gjelder tråder som band-navn leken. Fullstendig ubrukelig. Er faktisk mulig og holde et visst nivå,

selv på off-topic fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.