Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender og Ibanez?


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en strat med humbucker bakerst og to single fremover mot neck.

Har også Wilkinson- tremolo som jeg mener er den beste i verden.

Denne gitaren er for meg en fantastisk allround gitar som lyder like godt til metal eller pop. Fyren som solgte meg den sa at den var en av Norges beste Strater. Så ikke kom å si at strater ikke kan brukes til metal.

Yeye :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender er kan være en altmulig gitar hvis du bytter micene med ett combi sett( 1 hb 2 sc) Men Ibanezen er jo en skikkelig rockegitar da.....Stratovarius bruker Ibanez og det er det feteste progrock bandet.....

Stratovarius (Timo Tolkki) bruker esp, og musikken kan vel ikke kalles progrock i det hele tatt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender er kan være en altmulig gitar hvis du bytter micene med ett combi sett( 1 hb 2 sc) Men Ibanezen er jo en skikkelig rockegitar da.....Stratovarius bruker Ibanez og det er det feteste progrock bandet.....

Stratovarius (Timo Tolkki) bruker esp, og musikken kan vel ikke kalles progrock i det hele tatt egentlig.

Faktisk kommer det nye Stratovarius (om det nå da kan kalles Stratovarius, men det er en annen diskusjon...) albumet til å bli tatt opp med Fender Stratocaster. Det er riktig at Tolkki har vært en ivrig bruker av ESP. De to siste skivene (Elements part 1 og 2) har faktisk mange progressive elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse strat modeller ute der... ingen av dere som husker HM som kom på 80-tallet? Maiden brukte ESP/Fender-strat.. men moddet... sjekk ut setupen til gutta... Hvem er det som har fender strat som signaturmodell... og har hatt det LENGE?

(En viss arrogant svenske... men han skal ha endel kred uansett hva du mener om han.. og Richie Blackmore...)

uansett er det jo ingen som har nevnt Ibanez Destroyer II(adrian smith(82-84?)... det er en kul gitar...

omg. bridge pickup i neck.. det funker sinnsykt bra... eneste at du bør ha en litt 'hottere' pickup i bridge enn i neck.. ellers vil det høres litt merkelig ut volum messig når en switcher..

Stratovarius progressive?? LOL... og de to siste skivene er jo verre en satan selv... aner ikke hvem de kunne ha solgt seg til for å lage noe slikt... Og det var på tide at bandet gikk til helvete... men nå blir det vel et goth band(slutninger tatt pga bildene av dama som skal begynne å synge).. Men Tolki er jo så mentalt ustabil at det spørs om det blir noe i det heletatt(fakta.. psykiske and alko problemer++)...

Startovarius skulle lagt opp etter Destiny....

uansett... jeg er jo Ibanez mann... Ibanez er bra for sjel og en rask hand... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Delonge har kun brukt Gibson på den ene musikkvideoen som er ute nå, John Petrucci sin sign modell er relativt ny, har sett han med stratter før

Jeg tror igrunn man må leite utrolig godt for å finne et bilde av Petrucci med en strat... Nå spiller han på Music Man, før spilte han på Ibanez, før det spilte han på B.C.Rich (Majesty-eraen, pluss When Dream and Day Unite skiva). Riktignok var den første gitaren hans en stratkopi, men det er vel neppe den 13 år gamle Metallicafjortissen folk tenker på når de hører navnet hans... (det var en Aria Pro II, hvis noen var interessert i å vite det... hehe)

EDIT: Si hva dere vil, men Elementsskivene har progressive elementer i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er masse strat modeller ute der... ingen av dere som husker HM som kom på 80-tallet? Maiden brukte ESP/Fender-strat.. men moddet... sjekk ut setupen til gutta... Hvem er det som har fender strat som signaturmodell... og har hatt det LENGE?

(En viss arrogant svenske... men han skal ha endel kred uansett hva du mener om han.. og Richie Blackmore...)

uansett er det jo ingen som har nevnt Ibanez Destroyer II(adrian smith(82-84?)... det er en kul gitar...  

omg. bridge pickup i neck.. det funker sinnsykt bra... eneste at du bør ha en litt 'hottere' pickup i bridge enn i neck.. ellers vil det høres litt merkelig ut volum messig når en switcher..  

Stratovarius progressive?? LOL... og de to siste skivene er jo verre en satan selv... aner ikke hvem de kunne ha solgt seg til for å lage noe slikt... Og det var på tide at bandet gikk til helvete... men nå blir det vel et goth band(slutninger tatt pga bildene av dama som skal begynne å synge).. Men Tolki er jo så mentalt ustabil at det spørs om det blir noe i det heletatt(fakta.. psykiske and alko problemer++)...

Startovarius skulle lagt opp etter Destiny....

uansett... jeg er jo Ibanez mann... Ibanez er bra for sjel og en rask hand... :D

Kan jeg være mer enig :D Ibanez RULER!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.