Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender og Ibanez?


Anbefalte innlegg

gobson_sg:

Hva forbanna er det du tror du snakker om, bla bla, danseband, blues og stratten... Stratten er en mye mer allsidig gitar enn det. Noen nevnte Maiden, jeg nenver Jeff Beck, Eric Clapton, Kirk Hammett(ESP), John Pettrucci, Richie Blackmore, Richie Sambora, Brian May, Tom Delonge (skapunk eller ikke, det ern en strat), Øystein Greni, Jimi Hendrix, ja, jeg kunne holdt på en stund til, så, stratten funker til mye rart, det gjør forsjåvidt IBanez'en og, men jeg står på at Stratten er verdens mest allsidige form

Phonicble:

Fat-Strat's er enda mer allsidige enn standard modellene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet forresten ikke helt om jeg vil si at maiden er selve definisjonen på nwobhm' date=' selvom de er det bandet som kom best ut av det..? ;)[/quote']

Jeg vil påstå at de er selve definisjonen jo. HELT klart. Og da snakker vi Heavey Metal. Ikke speed metal, trash metal, nu metal, black metal eller hva nå som kom ETTER. Men klassisk Heavy metal...da er de selve definisjonen vil jeg si. Det er iallfall MIN påstand

Og de bruker strater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet forresten ikke helt om jeg vil si at maiden er selve definisjonen på nwobhm' date=' selvom de er det bandet som kom best ut av det..? ;)[/quote']

Jeg vil påstå at de er selve definisjonen jo. HELT klart. Og da snakker vi Heavey Metal. Ikke speed metal' date=' trash metal, nu metal, black metal eller hva nå som kom ETTER. Men klassisk Heavy metal...da er de selve definisjonen vil jeg si. Det er iallfall MIN påstand

Og de bruker strater...[/quote']

Jaja, det er din påstand. Min påstand er at Maiden er ikonet, ikke definisjonen på nwobhm (som du jo nevnte. Har vel ikke så mye å gjøre med speed, thrash, nu, black metal å gjøre, forutenom at det la grunnlaget for mesteparten.). Selv assosierer jeg ikke nwobhm med fullsatt spektrum, stappa orange scene, eller flerfoldige tusen i rio, men det passer ganske godt på maiden.

Og de har også brukt endel forskjellige gitarer gjennom tidene..

For øvrig, tom delonge har jo egen signaturmodell hos fender (se på avataren til gnome. Om det ikke er en tom delonge sig.modell så er det ihvertfall bra lik :D ). John petrucci har som nevnt sig.modell og er sponsa hos ebmm, tidligere hos ibanez. Kirk spiller sikkert mye på stratt hjemme, men det er jo esp som står bak han. Vet ikke sikkert om brian may, men bruker ikke han stort sett danelectro eller burns? (usikker på den..). Richie sambora bruker jo mye rart, har vært sponsa av både gibson, fender, og sikkert fler.

Forutenom de, er jo spillingen til alle gitaristene Gnome nevnte mer eller mindre blues basert..

Sier ikke at stratten ikke er allsidig, det er den absolutt. Men, den er i stor grad sett på som ei bluesfjøl, og jeg vil påstå at det er der den gjør seg best (selvom den kan være kanon til country, rock, dansebandmusikk eller whatever :mrgreen: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de har også brukt endel forskjellige gitarer gjennom tidene..

For å være nøyaktig' date=' 4 stykk gitarister: Dave Murray, Dennis Stratton, Adrian Smith og Jannic Gers og alle disse har hatt Strat som hovedgitar, evnt en ESP stratmodell ved siden av(regnet fra første skiva kom ut. Da har jeg ikke regnet med the soundhouse tapes eller alle de forskjellige gitaristene som var var med i begynnelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' han er sponset av Fender, derfor bruker han stort set disse live[/quote']

Nå er han sponset av Gibson.

Det finnes utrolig få artister som helt og holdent har holdt seg til en gitar gjennom en lengre karriere.

Jeg vil nok tenke Fender når noen nevner Iron Maiden. Nevner noen Eddie Van Halen tenker jeg ikke på Ibanez, selv om han brukt det av og til.

Fender er helt klart en allsidig gitar, selv om de har et noe snevert utvalg. Ibanez har bredere utvalg i så måte, og er selvfølgelig et mer allsidig merke av den grunn. Hva som er best til det de gjør er smak og behag.

Ibanez er best. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.