Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender og Ibanez?


Anbefalte innlegg

Først må jeg vel si at dette virket som et skikkelig Kuul gitarforum med mange greie mennesker og så klart et supert emne åh snakke om ...nemmelig det vi alle er her for: GITARER! Jeg er da en gutt på femten fra Kongsvinger og har hatt noen år og klinga litt på gitaren da....har en fender american strat og en Ibanez...er egentlig passelig fornøyd til nå....det er to skikkelig greie gitarer....!! hva mener dere om Fender og Ibanez.....noen meninger?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stratocasteren er en kjempegitar til f.eks Blues!

Fungerer også fint til danseband-musikk (no joke)!

Når du i tillegg har den Amerikanske, burde du nok vere fornøgd ja :)

Hva slags musikk spiller du da ? Egner seg kanskje ikke så godt for heavy metal og slikt.

Ibanez? Hvilken Ibanez er det du har da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratocasteren er en kjempegitar til f.eks Blues!  

Fungerer også fint til danseband-musikk (no joke)!

Når du i tillegg har den Amerikanske, burde du nok vere fornøgd ja :)

Hva slags musikk spiller du da ? Egner seg kanskje ikke så godt for heavy metal og slikt.

Ibanez? Hvilken Ibanez er det du har da ?

Jeg har en helt vanlig RG ibanez men jeg har bytta til en IBZ v7 pickup ved bridge.Ville si at ibanezen er den gitaren jeg spiller på for å få det litt mer rocka med enn med fender'n da...hehe!! Har egentlig aldri vært noe spez glad i dansebandmusikk heller....! men jeg føler selv at jeg har fått en mye mer "allround" fender ved at jeg skiftet bridgepickupen men en Duncan humbucker!! den låter egentlig helt rått i forhold til singelcoilen som satt der :) men det har helt med smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste neckpickuper fungerer helt fint i bridge også. Blir bare et annet resultat, helt sikkert mer spennende enn at alle bruker de samme pickupene i samme posisjon.

Jeg er en av de få på dette forumet som liker Ibanez bedre enn Fender. Tremoloen er en viktig sak i denne sammenhengen. Samt at det er veldig tøft med humbucker i halsposisjon. 24 bånd har også sine fordeler.

Likevel, du kan sikkert gjøre akkurat det samme på Fender'n som på Ibanez'n, og omvendt. Bare det at Ibanez er tøffere, Fender er mykere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratocasteren er en kjempegitar til f.eks Blues!

Fungerer også fint til danseband-musikk (no joke)!

Når du i tillegg har den Amerikanske' date=' burde du nok vere fornøgd ja :)

Hva slags musikk spiller du da ? Egner seg kanskje ikke så godt for heavy metal og slikt.?[/quote']

Ehh...den brukes jo av Iron MAiden som jo er selve definisjoen på Heavy Metal da. :) Og da mener jeg aka new wawe of british (heavy) metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette er en god gammal Charvel fra 1988. Original HB skulle være en Jackson J90C..

Men det stemmer nok at dagens Jackson/Charvel gitarer bruker S.D. for det meste.

Men min V8 holder i massevis foreløpig, og Charvel'en er uansett ikke min hovedgitar såå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratocasteren er en kjempegitar til f.eks Blues!

Fungerer også fint til danseband-musikk (no joke)!

Når du i tillegg har den Amerikanske' date=' burde du nok vere fornøgd ja :)

Hva slags musikk spiller du da ? Egner seg kanskje ikke så godt for heavy metal og slikt.?[/quote']

Ehh...den brukes jo av Iron MAiden som jo er selve definisjoen på Heavy Metal da. :) Og da mener jeg aka new wawe of british (heavy) metal.

Vel, du kan da ikke si at stratter generelt er spesielt egnet til å spille metal på da. Greit, de er stort sett veldig allsidige, men også stort sett full av singlecoils. Kan vel ikke akkurat si at det er ideelt til metal 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.