Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elmwood Bonneville


kazarius

Anbefalte innlegg

Eg har bestemt meg for å invistere i ein Elmwood Bonneville combo. Har ikkje pengane før om 3 månader, det gjer meg tid til å planlegge.

Eg leste her på forumet at Elmwood sine forsterkarar har internasjonal Voltage switch, og at det derfor kan løne seg å bestille frå USA.

Weight: 26 kg

Size: 585 x 500 x 285 mm

Nokon som veit om det vil løne seg, i mitt tilfelle, med tanke på toll og frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du funnet denne i USA?

Har enda ikke funnet noen andre steder enn i Norge og Sverige (elmwood er svensk). Det greieste er vel å bestille direkte fra elmwood i sverige. De trekker fra svensk moms, også legger tollvesenet på norsk moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg leste her på forumet at Elmwood sine forsterkarar har internasjonal Voltage switch, og at det derfor kan løne seg å bestille frå USA.

Du tror det er lurere aa kjoepe en amp som er shippet fra Sverige til USA og tilbake til deg igjen, heller enn aa kjoepe den i Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg leste her på forumet at Elmwood sine forsterkarar har internasjonal Voltage switch, og at det derfor kan løne seg å bestille frå USA.

Du tror det er lurere aa kjoepe en amp som er shippet fra Sverige til USA og tilbake til deg igjen, heller enn aa kjoepe den i Europa?

Det er ikkje eg som påstår dette. Fannt informasjonen på forumet: Her. Han forsnakka seg vel kanskje

Du finner elmwood i Los Angeles i USA (sjå på dealers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville ha gjort, er å ringe direkte til elmwood og få prisoverslag fra dem. Tror det er billigste måten å få tak i en ny bonneville på. Dessuten er de usedvanlig serviceinnstilte, jeg snakket forsterker med de i 30min uten å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dette ja. Fekk godt svar på mailen eg sendte dei. Det blir vel til at eg kjøper direkte frå dei. Dei sa at det tok omlag 2 veker å sende forsterkeren til norge. Frakt og toll har eg rekna til omlag 2000,- håpar det ikkje vert dyrare.

Men aller først må eg jobbe, og tene pengar, så eg fåe råd til saken. Fiskeoppdrett er fine greier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ikke betale toll på forsterkeren? Eller tar jeg feil?

Av nysgjerrighet: hva ble prisen med norsk moms?

Må ikkje tru at eg har peiling, rekna berre med at eg blir nødt til å betale så mykje som mulig :P

Det er derfor eg reknar meg god tid og mykje pengar.

Norsk mva, på 25%, blir vel på rundt 4000,- ???

Eg har også kontakta lydogmusikk.no for å høyre kva pris dei kan tilby. Trur eg må ta ein langsom titt på bruktmarkedet, slik som dei fleste andre. Har ikkje råd til å surre bort 20.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte vel egentlig på hvilken pris du fikk fra elmwood. Altså, hva koster forsterkeren fra fabrikken! :)

Syns den bonnevillen på lydogmusikk virket ganske billig, så det kan jo hende at han har god avtale med elmwood.

Det nytter ikke å tråle bruktmarkedet, for du finner ikke noe, og når du finner noe skal jeg kjøpe den før deg og alle andre! MOAHAHAHAHAHA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte vel egentlig på hvilken pris du fikk fra elmwood. Altså, hva koster forsterkeren fra fabrikken! :)

Syns den bonnevillen på lydogmusikk virket ganske billig, så det kan jo hende at han har god avtale med elmwood.

Det nytter ikke å tråle bruktmarkedet, for du finner ikke noe, og når du finner noe skal jeg kjøpe den før deg og alle andre! MOAHAHAHAHAHA!!

Elmwood gav meg ein pris på 1700 euro. (omlag 16.000 kr) Men det eg bekymrar meg for er kva prisen blir når eg legg til frakt og toll.

Eg ventar på å få ein pris frå lydogmusikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det eg bekymrar meg for er kva prisen blir når eg legg til frakt og toll.

Det er ikke toll paa musikkutstyr for tiden, og har ikke vaert det saa lenge jeg kan huske. Det er derimot 25% MVA. Hva den blir er dermed ganske lett aa regne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elmwood gav meg ein pris på 1700 euro. (omlag 16.000 kr) Men det eg bekymrar meg for er kva prisen blir når eg legg til frakt og toll.

Eg ventar på å få ein pris frå lydogmusikk...

1700 euro er ikke 16000,- NOK. Det er ca 13900,- NOK. Så gjør du som acron sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.