Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose eller ikke?


oleb

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden vurdert en gitar veldig seriøst.

Den er av rette merke, har rett finish, treverk, hals, mikker osv osv

Eneste som er: den har ettermontert floyd rose (original floyd rose). Dette er gjort profesjonelt og ser veldig bra ut. Uansett bremser dette meg litt, siden den gangen jeg plagdes med min ibanez rg270 for mange år siden, har jeg lovt meg selv at jeg aldri skal ha floyd rose igjen. Men jeg har sååå lyst på denne gitaren, og vet at denne floyd rosen så klart fungerer mye bedre enn den driten som var på den gamle ibanezen.

Så hva syns folket? Fungerer Floyd Rose bedre enn et vib-system, eller er det unødvendig og tungvindt?

Vil gjerne ha innspill fra folk som har erfaring med floyd rose.

-oleb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja jamensan.husk at det er veldig stor forskjell på de licenserte floydene.

de billige til ibanez er dårlige sånn er det bare.

dette skulle ikke hindre deg i en gitar med org floyd,da dette er så bra som mulig ,etter min mening.

har du en skikkelig floyd så er dette ikke noe problem ,de holder på steming

veldig bra.eneste spørsmål er vel hvor mye du bruker et vib system..

dette med tanke på tungvint,litt sustain tap og hvile posisjon på høyrehånd osv.

jeg selv er floyd man å har vært det i 25 år .

disse er skikkelig gode floyds:floyd rose,schaller,gotoh,ibanez edge/lopro edge,kahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er fullstendig klar over dette med lisensiert kontra originalt, det er derfor jeg spør. Jeg har erfaring med lisensiert, men ikke med "the real deal".

Holder virkelig en floyd rose mye bedre på stemminga enn et vanlig vib-system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billige Ibaneze-FRene er slettes ikke dårlig. Og da snakker jeg om NÅ, ikke 10 år siden.

Edge III er et meget godt budsjettalternativ.

Som jeg sier med andre metaforer andre steder, om sjåføren er defekt så er sjansene alltid store for kollisjon med såpass "avansert" mekanikk.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også meget gode erfaringer med wilkinson, men så er det floyd rose på denne, og mine erfaringer med det er dårlige. Men, som sagt, det var med en lisensiert floyd rose, så jeg er derfor nysgjerrig på hvordan et ordentlig system fungerer.

Hucker: det er vel snakk om nesten 10 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Leo glemte å lese den første posten... Hi hi...

Nok en gang er det du som uvitende da jeg har mye erfaring med floyd rose.

Ja, jeg må gi meg, ditt innlegg var jo et rivende godt svar på spørsmålet:

"Fungerer Floyd Rose bedre enn et vib-system, eller er det unødvendig og tungvindt?"

Dine preferanser var det ingen som spurte om, og om du liker Wilkinson bedre så er det umulig for oss andre å vite om du med dine erfaringer setter Floyd Rose langt ned på lista - nedenfor ubrukelig, eller om den ligger kliss inntil Wilkinson.

Men jo, det er nok jeg, "nok en gang", som (er) uvitende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.