Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose eller ikke?


oleb

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke går helt crazy med armen

;)

Jeg har ikke bruk for dive bombs og syke gurgle lyder. :P

klarer å gjøre det meste av hva f.eks. jeff Beck gjør uten at den blir så ustemt at jeg merker det

når jeg spiller med andre i værtfall.

Da er jeg fornøyd.

Hm, er litt interessert i å vite hvordan du satte opp gitaren... Care to write a short explanation, do ya? Jeg prøvde å sette opp gitaren så G-strengen kunne gå omtrentelig halvannen tone opp. Men hele systemet føltes rett og slett vanvittig 'løst'. Så, kort beskrivelse av hvordan du gjorde det? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en tremol-no og lock den bakover. Da får du den digge floyd-feelingen, men slipper at all stemming går til helvete når du ryker en streng/skifter strenger/skifter tuning.

Ja, også slipper man å bruke det floyd rosen blir mest brukt til likevel. Everybody wins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en tremol-no og lock den bakover. Da får du den digge floyd-feelingen, men slipper at all stemming går til helvete når du ryker en streng/skifter strenger/skifter tuning.

Ja, også slipper man å bruke det floyd rosen blir mest brukt til likevel. Everybody wins.

Ehh.... hele tråden handler jo faktisk om at trådstarter ikke ønsker "floyd-egenskaper" på floyden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke går helt crazy med armen

;)

Jeg har ikke bruk for dive bombs og syke gurgle lyder. :P

klarer å gjøre det meste av hva f.eks. jeff Beck gjør uten at den blir så ustemt at jeg merker det

når jeg spiller med andre i værtfall.

Da er jeg fornøyd.

Hm, er litt interessert i å vite hvordan du satte opp gitaren... Care to write a short explanation, do ya? Jeg prøvde å sette opp gitaren så G-strengen kunne gå omtrentelig halvannen tone opp. Men hele systemet føltes rett og slett vanvittig 'løst'. Så, kort beskrivelse av hvordan du gjorde det? :blush:

vanligvis så bare er jeg sjenerøs med blyanten på nuten,

intonerer den riktig og lar det stå til.

Har aldri hat problem med at den går ut av stemming.

Det viktigste er nok bra stemmeskruer og lite friksjon i nuten.

Men det å gå opp er som oftest vanskelig uten at det går litt surt.

prøv deg fram, man finner som oftest no om funker tålelig.

Men som oftest så funker det dårlig å gå noe særlig mye opp med vintage tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.