Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunlop Cry baby GCB-95


Martin.H

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg den nevnte pedalen billig i Tyskland for noen dager siden. Jeg kom hjem og prøvde den, men syntes lyden var litt rar. Jeg trodde den skulle "skrike" litt mer. Det eneste den gjorde med lyden, var å gjøre den litt "rundere". Det var ikke så mye Wah Wah, hvis dere skjønner... Skal den være sånn? Kan det ha noe med AMP'en min å gjøre? (VOX AD30VT) AMP'en står på: UK 80's, ikke noe Mid, masste trebble, en del bass, volum og gain på fullt.

Og nå fungerer den ikke heller, mulig den er tom for batteri, men det 9V batteriet varer vel lenger enn to dager? Og kan noen tipse meg om andre adaptere jeg kan bruke enn den originale Dunlop ECB-003? :)

-

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså i "pedalinngangen"?

Men nå skjedde det noe veldig rart!!! Jeg kjøpte nytt batteri, men ingenting skjer. Det er helt vanlig lyd i forsterkeren, har ikke noe si hva pedalen står på. Så prøvde jeg å trykke ned knappen under selve pedalen, men da kom det en høy pipelyd ut av forsterkeren?

Jeg har da koblet slik: Gitar---->Cry Baby---->Input på forsterkeren.

Den fungerte i går? Går det an å stille inn på den eller noe sånt, skjønner ingenting jeg nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva jeg gjør, kommer det ikke lyd fra pedalen altså...Trebble og Mid på mediu.. Det er ingen spesielle innstillinger det er mulig jeg kan ha kommet borti da? Pedalen kan ikke bare bli ødelagt? Hvis jeg trykker den knappen hardt, så blir lyden borte, trykker jeg på den igjen, så kommer lyden tilbake... :unsure:

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva jeg gjør, kommer det ikke lyd fra pedalen altså...Trebble og Mid på mediu.. Det er ingen spesielle innstillinger det er mulig jeg kan ha kommet borti da? Pedalen kan ikke bare bli ødelagt? Hvis jeg trykker den knappen hardt, så blir lyden borte, trykker jeg på den igjen, så kommer lyden tilbake... :unsure:

Jeg har samme pedalen.. og har gitt opp hele oppleget.. jeg vet hva du mener med at lyden var liksom litt "blass" liksom ikke som du hadde forventet.. men dette er jo den billigste pedalen og den med "minst" effekt i. Den som Adam Jones bruker Dunlop Crybaby 535Q er det mer "juice" i... Dog mye dyrere...

Om du trenger mer hjelp så er det bare å plinge på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det ikke problemet at lyden er blass? Lyden er borte, den gjør no absolutt ingenting.

Men det er jo den originale Wah wah pedalen, har hørt demoer av den, og det er ganske kult.

Men jeg tror det er noe galt med min. Som sagt, den lager ingen lyd..

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pipelyden kommer av at du har kobla pedalen feil vei. Se oppå pedalen, der er det angitt hvilken inputjack som er til forsterker, og hvilken som er til gitaren. Bytt om på disse to.

Når det gjelder at du ikke får noe særlig effekt så skal jeg banne på at det har med null mellomtone å gjøre. Skru opp mellomtonene og skru heller ned på bassen om det blir for lite tight. Gitar er et mellomtoneinstrument, å fjerne mellomtonen er å drepe lyden helt, i alle fall i en bandmiks. Wah-wahen sitt "sweep" ligger nok også sånn ca. over mellomtoneregisteret (pluss minus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for godt innlegg. Nå skal jeg til byen, skal prøve meg masse fram når jeg kommer hjem igjen. Hvis ikke det fungerer, så legger jeg ut mer info her hvis det skjer noe mer.

Det er vel sjeldent at pedaler bare blir ødelagt :P

EDIT! Fikk pedalen til å fungere, syntes det er bedre lyd i den nå enn det var da jeg testet den første gang ^_^

Takk for hjelp ihvertfall!

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.