Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal sound


Erling

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruker ganske mye forskjellig. signaturstratten har vel hotrails. stacka humbuckere jaffal

På alle konsertene jeg har sett har de humbuck. De har bare en 2-3 gitarer hver som du pleier å bruke. F.eks Janick bruker den svarte Straten, med svart hals, hvit plekterbrett og svarte micker, som mangler en stor bit med lakk. Den har vanlig humbuck. Men signaturen har jeg ikke sett så jeg kan ikke uttale meg om den.

Her sitter Adrian og spiller Number of the Beast. Klippet er fra The Number of The Beast (Classic Album). Han som har lagt det ut har ødelagt lyden for det høres ikke så jævlig ut på DVD´en.

Men iallefall så kan man der se humbucken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke Iron Maiden stratocastere med SD hotrails pickup'er?

Er ikke sikker på pickupene, men de bruker stratcostere med humbuck i neck. H-S-S. Og Adrian Smith bruker Gibson SG på noen sanger på det nye albumet.

humbucker i bridge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedal går jo også ann da :)

Jeg er uenig, man får ikke samme effekten av en pedal som en humbucker når man skal spille metal.

Jeg har spilt metal siden `85, og har prøvd det meste av kombinasjoner. Humbucker er etter min mening et must, i alle fall i bridgeposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedal går jo også ann da :)

Jeg er uenig, man får ikke samme effekten av en pedal som en humbucker når man skal spille metal.

Jeg har spilt metal siden `85, og har prøvd det meste av kombinasjoner. Humbucker er etter min mening et must, i alle fall i bridgeposisjon.

Så hvor mye penger må jeg legge i en gitar med humbuck får at den blir bedre enn Strat'n(i metaL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedal går jo også ann da :)

Jeg er uenig, man får ikke samme effekten av en pedal som en humbucker når man skal spille metal.

Jeg har spilt metal siden `85, og har prøvd det meste av kombinasjoner. Humbucker er etter min mening et must, i alle fall i bridgeposisjon.

Så hvor mye penger må jeg legge i en gitar med humbuck får at den blir bedre enn Strat'n(i metaL).

Vet du, om det var min, hadde jeg investert i en sint humbucker til Straten i stedet. Enten en i singlecoilstørrelse, eller nytt plekterbrett og en normal bucker. Alternativt kjøpe et ferdigloddet EMG-plekterbrett, både Lukather og begge til Hammett skulle gjøre susen. Jeg har en Seymour duncan hotrails i min USA Strat, og den kan gjøre det meste. (Den blir med til Alta og Hammerfest 4.dagen, og skal spille Metallica-tribute, for å si det sånn.)

Om det er uaktuelt å gjøre noe med Straten, tror jeg at jeg ville sett til Danmark og www.aage.dk

Sjekk ut ESP/LTD-modellene med modellnavn "400" og oppover. Mange av dem kommer med EMG som standard, og har fått mye skryt rundt omkring.

Kanskje se etter en brukt Ibanez RG 550 eller liknende?

Sjekk også ut www.jam.se

De har Jackson (bl.a "Jackson DK2M") under el-gitar menyen. Kommer originalt med Seymour duncan, og ser jo frekk og fin ut.

Jeg vil nok tro at du lander på mellom 5 og 8000,- alt etter flaks og ny eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.