Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal sound


Erling

Anbefalte innlegg

Janick Gers og Dave Murray i Iron Maiden spiller på Stratocastere med Seymour Duncan HotRails HVERTFALL i bridge, tror de har det i neck også.

Adrian Smith har vel vanlige FatStrat'er tror jeg.

Har selv HotRails i bridge i strat-kopien min, og den funker fjell til å spille Maiden og Metallica med, så det kan jeg anbefale på det varmeste =)

Vil tro du havner på ca 1300-1500 kr for en HotRails-pickup. Trooor ikke det er SÅ lønnsomt å handle én pickup fra USA med tanke på fraktpriser og slikt. Jeg sparte en del når jeg kjøpte 2 pickups, men om du bare skal ha én tror jeg det nesten er like greit å bestille fra Norge, da frakt og moms ofte koster mer enn pickup'en selv ^^

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men har lurt på noe en stund nå... Kan det bli like tung lyd med tre singlecoiler som med èn humbucker?

Altså jeg tenkte siden en humbucker liksom er to singlecoiler satt sammen, så må det jo bli mere trøkk med tre enn med to! hvis dere skjønner hva jeg mener...!

Sånn som den Eddie van Halen gitaren med de stripene har jo bare en humbucker... kan man ikke da få like mye, om ike mer med tre singlecoiler...?

På forhånd takk for svar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke Iron Maiden stratocastere med SD hotrails pickup'er?

Er ikke sikker på pickupene, men de bruker stratcostere med humbuck i neck. H-S-S. Og Adrian Smith bruker Gibson SG på noen sanger på det nye albumet.

humbucker i bridge......

Helt riktig. Skrev bare feil.

Den svarte gitaren til Janick er ihvertfall Fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har lurt på noe en stund nå... Kan det bli like tung lyd med tre singlecoiler som med èn humbucker?

Altså jeg tenkte siden en humbucker liksom er to singlecoiler satt sammen, så må det jo bli mere trøkk med tre enn med to! hvis dere skjønner hva jeg mener...!

Sånn som den Eddie van Halen gitaren med de stripene har jo bare en humbucker... kan man ikke da få like mye, om ike mer med tre singlecoiler...?

På forhånd takk for svar!

:)

Du er nok litt på villspor her..Gå til f.eks Seymour Duncan sida.

Der kan du lese litt om hvordan pickuper fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor mye penger må jeg legge i en gitar med humbuck får at den blir bedre enn Strat'n(i metaL).

For å svare på det du egentlig spør om ;)

Du får fint tak i en epiphone les paul eller sg for en 4000 - 6000 kroner tror jeg. De funker som faen til å spille tyngre musikk og er helt kurrante gitarer hvis du vil ha noe som er nytt. Er du heldig kan du finne en Gibson brukt for ned mot 6000 kroner. Det finnes også en del Ibanez-gitarer av litt mer rimelig prisklasse som kan gi fet metalllyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt på villspor her..Gå til f.eks Seymour Duncan sida.

Der kan du lese litt om hvordan pickuper fungerer :)

Så det blir ikke like mye trøkk med 3 singlecoiler som med 1 humbucker?

Singlecoiler låter helt annerledes. Bor du i nærheten av Ski, kan du komme hjem til meg for å høre forskjellene. De er enorme. Glem singlecoils og metal. Det funker IKKE. Malmsteen bruker det jo, men hans lyd funker bare til hans musikk.

edit:

Ser jo at du har både Strat og LP, så hvorfor spør du egentlig? :D

Endret av ke2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singlecoiler låter helt annerledes. Bor du i nærheten av Ski, kan du komme hjem til meg for å høre forskjellene. De er enorme. Glem singlecoils og metal. Det funker IKKE. Malmsteen bruker det jo, men hans lyd funker bare til hans musikk.

edit:

Ser jo at du har både Strat og LP, så hvorfor spør du egentlig? :D

Bor ikke i nærheten av Ski, og som du skrev, har jeg både humbucker gitar og singlecoil gitar, så vet at det er forskjell. Men på Les Paulen er det jo 2 humbuckere og ikke 1 som på den gamle Van Halen gitaren... tenkte det ble forskjell da også liksom...!

Jeg har bare lurt litt... tenkte liksom at jeg kunne få lik lyd med 3 singlecoiler som med 1 humbucker, men det kunne man tydeligvis ikke... jaja....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singlecoiler låter helt annerledes. Bor du i nærheten av Ski, kan du komme hjem til meg for å høre forskjellene. De er enorme. Glem singlecoils og metal. Det funker IKKE. Malmsteen bruker det jo, men hans lyd funker bare til hans musikk.

edit:

Ser jo at du har både Strat og LP, så hvorfor spør du egentlig? :D

Bor ikke i nærheten av Ski, og som du skrev, har jeg både humbucker gitar og singlecoil gitar, så vet at det er forskjell. Men på Les Paulen er det jo 2 humbuckere og ikke 1 som på den gamle Van Halen gitaren... tenkte det ble forskjell da også liksom...!

Jeg har bare lurt litt... tenkte liksom at jeg kunne få lik lyd med 3 singlecoiler som med 1 humbucker, men det kunne man tydeligvis ikke... jaja....

:)

Du har bare misforstått opplegget med pickuper totalt.

Ta en tur på nett og les litt er mitt tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singlecoiler låter helt annerledes. Bor du i nærheten av Ski, kan du komme hjem til meg for å høre forskjellene. De er enorme. Glem singlecoils og metal. Det funker IKKE. Malmsteen bruker det jo, men hans lyd funker bare til hans musikk.

edit:

Ser jo at du har både Strat og LP, så hvorfor spør du egentlig? :D

Bor ikke i nærheten av Ski, og som du skrev, har jeg både humbucker gitar og singlecoil gitar, så vet at det er forskjell. Men på Les Paulen er det jo 2 humbuckere og ikke 1 som på den gamle Van Halen gitaren... tenkte det ble forskjell da også liksom...!

Jeg har bare lurt litt... tenkte liksom at jeg kunne få lik lyd med 3 singlecoiler som med 1 humbucker, men det kunne man tydeligvis ikke... jaja....

:)

Om man hadde klart å putte tre SC rett ved siden av hverandre, og koble dem sammen med hverandre i SERIE (ikke via switch, men koble de tre pickupene fysisk sammen), hadde man kanskje kunnet få en tilnærmet lyd, men hvis det var en skikkelig god ide, hadde kanskje noen gjort det allerede? :D

Motherbucker`n er vel det som kommer nærmest, uten å diekte gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo gjort. ganske vanlig faktisk. kalles humbucker ;)

En av oss har misforstått..

Jeg tolker det dithen an poster tenker at om man får skrudd på alle mikkene på en Strat samtidig, burde det buldre like godt som en gittar med en bucker.

Det gjør det ikke, og det vet du og jeg jævlig godt :D

Om JEG har misforstått, er jeg available for verbal whipping between 14.00.00 and 14.00.04 every day, except for Sundays, Thursdays, Mondays, Fridays, Wednesdays and School daze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.