Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke av Suhr modellene er bra allround?


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig bør vi fyre opp i peisen med alt som heter tyler, suhr og anderson og heller kjøpe 3-4 variax'er så vi kan spille i alskens stemminger.

Åpen S med capo på 20 bånd!!

Jauda, som vi vet er enstrøken S 741.59Hz, tersen er K og kvinten M.. ><

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gluke:

Når jeg sier allround vet jeg godt at den ikke vil være like bra på alle delene. Men den vil være bra nok. Det er poenget.

Generelt når deg gjelder 'allround produkter' (ikke bare til gitar) så er det jo ikke slik at det er ment at de er "perfekt" til alt. Men nettopp at de funker relativt bra til det meste. PRS funker mer enn bra til det meste, men kanskje ikke bra nok for alle.

Er du virkelig av oppfatning at det ikke finnes allroundgitarer?

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man skal ha jazzgitar, bluesgitar, metallgitar eller kassegitar så varierer det også hvilke gitarer som funker til hva fra person til person. Noen synes Les Paul er gode allroundere, andre synes Ibanez er enda bedre allroundere. Noen synes Fender er metall, andre MÅ ha B.C. Rich.

Ganske mange gitarer er igrunn bra nok til det meste, det gjelder bare å finne akkurat den gitaren som for DEG er bra nok til det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gluke:

Når jeg sier allround vet jeg godt at den ikke vil være like bra på alle delene. Men den vil være bra nok. Det er poenget.

Generelt når deg gjelder 'allround produkter' (ikke bare til gitar) så er det jo ikke slik at det er ment at de er "perfekt" til alt. Men nettopp at de funker relativt bra til det meste. PRS funker mer enn bra til det meste, men kanskje ikke bra nok for alle.

Er du virkelig av oppfatning at det ikke finnes allroundgitarer?

Hvis du skal følge den definisjonen der så er jo alle gitarer allround gitarer. Alle gitarer funker greit til det meste. Så med det utgangspunktet kan du kjøpe hva so helst.

Jeg er av den oppfatning av at hvis du skal kjøpe en gitar så gjør det fordi du liker akkurat den gitaren og det den er bra på. Kjøp det som passer best til det du skal spille da får du mest igjen for pengene. Hvis du digger PRS lyden så for all del, men ikke kjøp den fordi du tror at den er no mer fleksibel en en hvilken som helst annen gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd er at vi lar våres oppfatninger av gitarer styres altfor mye av hvilke gitarister som bruker de. Ibanez blir regnet som shreddegitar fordi mange shreddere har spilt på de. Mange tror at PRS kun er til numetall fordi mange numetallgitarister bruker de. Dette kan draes videre til Jackson (metall), telecaster (country, ++ kan brukes til mer)... Hvem hadde forresten trodd at gitaristen i det steintunge metallbandet ISIS brukte en Telecaster? D

Det er jo ingenting som tilsier at en ikke kan bruke en jackson til jazz! Skal gå an å få en god jazzlyd med den, en må kanskje bare bruke en del tid på å skru seg fram. Jeg sier ikke at den er bedre enn f.eks en Gretsch eller noe sånt, men jeg tror altså en kan få fin jazzlyd med den. Kan hvertfall gi det et forsøk.

Men la meg korrigere meg litt, ikke se alt helt sort hvitt. Hvilke folk som spiller på gitaren har selvsagt noe å si, men ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.