Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke av Suhr modellene er bra allround?


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1) Allround gitarer er bare tull. Det er ingen som spiller jazz eller blues på en PRS.

2) Hvis det er PRS du sammeligner med ville jeg kanskje sett på en Standard med 2 HB og en SC i midten.

3) PRS'ene er jo ganske små så en Suhr veier nok mer...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en som funker bra til metall, men også til jazz, blues, osv... Bra allround ala PRS altså. Vil veie disse to opp mot hverandre.

Hvis du tenker seriøst på å skaffe deg en gitar til ca 20k, som det jo fort blir for en Suhr her til lands, tror jeg du bør sette av minst et par måneder til research - les og bli kjent på hjemmesidene, forum, The Gear Page, - da får du etterhvert en noenlunde oversikt over hva som brukes til hva. Å kjøpe en sånn gitar usett/uprøvd på ebay uten å være en kjenner er kanskje ikke helt lurt.

Lykke til, men ikke svi av 15-20 tusen uten å være sikker på at det er et lurt kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har bare begrenset deg til å tro at det eneste Jimmy Page har gjort er rock.

Page har aldri spilt jazz.

Uansett, denne kommentaren må jeg si meg uenig med: "Allround gitarer er bare tull. Det er ingen som spiller jazz eller blues på en PRS."

Det går fint an å bruke en gitar til mange forskjellige stilarter. Fender Stratocaster er jo en gitar som har blitt brukt til det meste. Fra Malmsteens metal til Stevie Rays blues, for ikke å nevne Eric Johnson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har bare begrenset deg til å tro at det eneste Jimmy Page har gjort er rock.

Page har aldri spilt jazz....

Han spilte ihvertfall jazz på det ene live opptaket jeg så, men nei, jeg kan ikke gi deg linken siden jeg ikker lagrer sånt i månedsvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Allround gitarer er bare tull. Det er ingen som spiller jazz eller blues på en PRS.

Ikke helt enig. Klart du får kanskje ikke E-335 (eller hva den nå heter) lyd, men du kan få en god jazztone det kan du. En strat er kanskje bedre til blues, men en PRS kan funke godt den og. Tele er vel best til country, men jeg har sett mange spille fet country på PRS, osv...... Sjekk f.eks Jonny Hiland sin video av hans PRS signatur modell på youtube.com. Sjekk også guthrie Govans video på youtube. Er et klipp der fra en klinikk han bruker sin PRS CU 24. Har hele den videoen (på vel en time) og det er helt utrolig hvor mange forskjellige typer lyder han får ut av den gitaren. Ikke kom til meg å si at en PRS ikke kan brukes til flere ting.

Jeg liker lyden på PRS jeg. Og utseendet også, så det er også positivt. Har prøvd de. I tillegg er de kanskje noen av de gitarene en kan gjøre best dealer på på ebay, fordi det er så mange av de til salg der for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har bare begrenset deg til å tro at det eneste Jimmy Page har gjort er rock.

Page har aldri spilt jazz....

Han spilte ihvertfall jazz på det ene live opptaket jeg så, men nei, jeg kan ikke gi deg linken siden jeg ikker lagrer sånt i månedsvis...

fåkke sjekka no på jobb men prøv å søke på page pastorius ellerno på youtube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.