Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diezel Einstein


Slashaxl

Anbefalte innlegg

:blink::blink::blink::blink:

Hvorfor?

Jeg hadde valgt Engl'en min over Herbert'en anyday. Den traff meg virkelig ikke, den spilte altfor bright og vepsete for min smak. Dessuten var den veldig lite allsidig, virkelig en one trick pony om noe. Du kan nok få gode lyder av den om du tweaker litt, men skal ikke mye til før drit.

Og hvem i huleste lager en midi switcher i 2006 som ikke tar CC-kommandoer???

hvis herberten er en one trick pony, hva er da en standard marshall, vox, cornford, eller ca hvilken som helst annen amp på markedet? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…eller ca hvilken som helst annen amp på markedet? :ninja:

Jeg har tre fete kanaler i (pre)ampen min, QED.

En kanalsvitsjende amp skal ideelt sett levere mer enn én god lyd. Jeg har ikke testet Herbert'en, så jeg skal ikke uttale meg om hvor mange tricks den kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Diezel gir "en lyd", men det gjør som sagt de fleste slike amper. Jeg hadde en Super rever amp før, og den hadde dårligere clean lyd enn Einstein selv om det var en clean amp. Vrengen er kun vepsete når du spiller lavt, men Diezel må du spille HØYT for å få den type lyden du vil ha. Dog spiller jeg selv veldig lavt og har ikke noe problem med lyden så lenge jeg bruker tubescreameren min. La meg legge til at jeg spiller på en charvel...

Endret av lightningboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du prøver en amp til 30 000 som er hypa som faen og du synes den suger, så er det som regel deg selv det går på. Tror det er flere sugne gitarister enn amper i verden, for å seia det slik.

Så kjem det jo litt an på at folk har forskjellige preferansar og då... Ein som kun speler viser og litt blues vil ikkje akkurat ha behov for ein Dimebag Signature Krank ;)

Ingen har behov for en Krankenstein :P

Og det blir altfor teit om Ole Countryfan plugger inn i en Rectifier når han skal teste amper, for så å si at ampen suger.

At ampen suger tilsier at det er et dårlig produkt. Å si at ampen ikke er etter din smak er vel litt mer korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…eller ca hvilken som helst annen amp på markedet? :ninja:

Jeg har tre fete kanaler i (pre)ampen min, QED.

En kanalsvitsjende amp skal ideelt sett levere mer enn én god lyd. Jeg har ikke testet Herbert'en, så jeg skal ikke uttale meg om hvor mange tricks den kan.

poenget mitt var at herbert, i motsetning til de fleste andre higain-amper, faktisk gjør clean og crunch pent også. så å kalle den en one trick pony må jo utradere 50% av markedet som "half a trick-pony"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det jeg ikke likte med Herbert'en var at den hadde en mellomtonegreie jeg virkelig ikke likte. Den bare var der, hadde ingen funksjon, bare en fremtredende mellomtonegreie som virkelig ikke låt noe kult i det hele tatt.

Og det hjalp ikke akkurat at han karen i butikken ikke klarte å prate om hvor fantastisk bra og allsidig den ampen var, fikk ikke akkurat lyst til å kjøpe den. Og da jeg foreslo en OD-100 kom han med no svar som viste at han ikke heelt hadde prøvd OD-100'en kanskje så mye som han burde. Og ja, Cornford Hellcat er mye mer allsidig enn en Herbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget mitt var at herbert, i motsetning til de fleste andre higain-amper, faktisk gjør clean og crunch pent også. så å kalle den en one trick pony må jo utradere 50% av markedet som "half a trick-pony"

Ah, jeg oppfattet deg ikke slik, beklager.

Gnome har for så vidt et poeng i at noen amper, til tross for at de er kanalsvitsjere, ikke har Lyden™ i noen av dem, eller kanskje bare i én, og slik sett er ponnier som bare kan trekke én trikk. Men i og med at jeg ikke har testet Herberten kan jeg naturligvis ikke uttale meg om hvordan kanalene funker.

Ellers syns jeg Guthrie Govan får nok vreng ut av Cornford-ampene sine, men jeg mener å huske han har en pedal eller to foran som kanskje trøkker litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde triamp (3 kanaler med 2 modi på hver) som hadde fin clean og crunch og slikt... Vrengen var pen, men ikke noe til metall, så jeg solgte den. Er 10x mer fornøyd med fireballen, som er langt mindre allsidig og til halve prisen, så det handler vel egentlig mest om å vite hva en trenger ;)

Men så er jo jeg en av dem som synes det er utrolig tåpelig å kjøpe multieffektbrett bare for vrengen...

... Hva var topic igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.