Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ABC innen blues?


LTBR

Anbefalte innlegg

Har begynt å få litt sansen for blues for tiden. Har ellers vært veldig ensporet og spilt kun ACDC. Har en Gibson SG og en Gretsch Malcolm Young signatur. Duger disse til blues? Hvilke pickuper er det man bør bruke(neck/bridge/begge) for å få den rette blues sounden? Såg kjempesjansen igår jeg også og ble imponert over guttungen, likte lyden han hadde. Jeg har en Marshall DSL 50 topp og en 1959 SLP topp, hvordan får jeg rette lyden av disse, bør jeg ha en pedal eller noe?

Som dere skjønner så er jeg helt blank innen blues, tar imot all grunnleggende info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Gibson SG og en Gretsch Malcolm Young signatur. Duger disse til blues?

Ja.

04-04-21%20derek%20trucks.jpg

Ellers, bør du nok skaffe deg en haug med bluesplater og lytte til dem så mye du kan, og plukke fraser, og forsøke å lage dine egne basert på det du har plukket.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om utstyr for å få den rette lyden, ettersom jeg ikke spiller FOR noen, eller opptrer så veldig mye ennå.

Vil heller anbefale deg å lære deg mer teori og teknikker som er brukt i blues. F.eks lære seg om det er noen spesielle måter man bender, slider, og lager vibrato på, hvilke akkorder som går igjen, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg ned å plukk masse blueslåter, og lær litt om teorien bak underveis. På denne måten lærer du mye gode licks og hvordan sangene er bygd opp, og kanskje også hvordan gå litt utenfor det teoretiske grunnsystemet.

Blues har ikke "en" lyd. Du kan bruke den pickupen du vil og den ampen du vil. Det er du som skal synes at det låter kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om utstyr for å få den rette lyden, ettersom jeg ikke spiller FOR noen, eller opptrer så veldig mye ennå.

veldig enig i den. det er unødvendig å kjøpe effekter å masse utstyr når du er helt i start-fasen. lær deg å spill først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.