Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger du GP tabs?


Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann! Jeg er jævla snill, som dere vet.

http://fleinsopp.1.vg.nyud.net:8080/~jo/tablatur/

Ingen søking, men artist sortert etter forbokstav (pass på at artister begynner med etternavnet, så for f.eks. å komme inn på Eric Clapton må du inn på "c" og Clapton, Eric.) og så kan du vel bare ta et tektsøk i nettleseren din.. PS: Jeg har bedriten linje, kanskje dere vil være snille og ikke ta ned alle sammen på en gang ;P

Enjoy..

---

Edit:

Nå har det tatt helt av her, jeg er såpass snill at jeg har brukt halvannen time på å få til en søkeløsning. Tok lang tid p.g.a. at programmeringsferdighetene mine ikke er blitt brukt på noen år..

http://fleinsopp.1.vg/~jo/tablatur/search.py

Endret av Pappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere være så snille å prøve ut søkefunksjonen og fortelle meg om det funker i forskjellige nettlesere? Til info så tar ikke søkefunksjonen hensyn til liten/stor bostav eller rekkefølge på ord, og den søker etter alle ordene som blir tastet inn, og sløyfer ingen. Kom gjerne med tilbakemelding på funksjoner dere skulle ønske den hadde.. ;-)

http://fleinsopp.1.vg/~jo/tablatur/search.py

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med tilbakemelding på funksjoner dere skulle ønske den hadde.. ;-)

Det kan se ut som du burde legge inn noen begrensninger i antall treff, evt et side-begrep med X antall treff pr side og mulighet til å gå frem/tilbake. Burken din ser nemlig ut til å slite litt nå.

Ellers ville det nok vært fint å få søkestrengen opp igjen, kanskje både i søkefeltet og i en tekst under, typ «Du søkte etter: foo bar».

Og du kan med fordel escape URLene du skriver ut, « » skal egentlig være «%20» i en URL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drifter GuitarTabz.net og har lenge vurdert å legge opp guitar pro tabs, men har ikke hatt plass/båndbredde til det så langt. Jeg har nylig byttet webhost, så nå er det både plass og ressurser. Er generelt skeptisk til å legge ut tabs fra andre sider uten å spørre om tillatelse, men nå som MySongBook er nede burde det gå greit.

Så, hvis det er interesse for det og noen gidder å sende meg gp-tabene (eller lar meg laste ned alle fra en side) kan jeg legge dem opp på GuitarTabz.net med full søkefunksjon etc. (tilsvarende det som er på siden nå). Siden er av kommersiell karakter (reklameinntekter), men har ikke pop-ups eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med tilbakemelding på funksjoner dere skulle ønske den hadde.. ;-)

Det kan se ut som du burde legge inn noen begrensninger i antall treff, evt et side-begrep med X antall treff pr side og mulighet til å gå frem/tilbake. Burken din ser nemlig ut til å slite litt nå.

Ellers ville det nok vært fint å få søkestrengen opp igjen, kanskje både i søkefeltet og i en tekst under, typ «Du søkte etter: foo bar».

Og du kan med fordel escape URLene du skriver ut, « » skal egentlig være «%20» i en URL.

De to siste går greit. Men ang. den første der, jeg veit burken er slapp, men kanskje det hadde hjulpet hvis jeg hadde krevd minst 4 bokstaver i søkestrengen? Søkemekanismen er slik at den tråler gjennom hele "tablatur/" på disk (eller i minne hvis det er hurtigbufret, noe det som oftest er) og begrenser søkene til å inkludere det som står i søkeboksen..

Edit: Den er litt mer kresen på søkestreng nå, eks. mellomrom må det være minst 4 bokstaver. Noe escaping er ordna.. skal se om jeg får ordna det i morra, men det gjør jeg ikke siden jeg får ny gitar.

Endret av Pappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

først, sinnsykt samaritansk tråd! props til deg for det...

Så, skulle gjerne hatt noen forholdsvis nye tabs men vet ikke om du sitter på så mye av det? Først og fremst alt fra Tool - 10000 days skiva.

Mens jeg er inne på det, lasta noen tabs fra ovennevnte men da måtte jeg oppdatere GP sa den?! selv om jeg åpna i GP5... Noen som vet hvor jeg finner updates (utenom det åpenbare og få gratis fra siden dems ved å bekrefte mitt lovlige kjøpte produkt? ;)

P.S www.911tabs.com er dugelig til å søke etter GP-tabs utenom mysongbook...

Kan du ikke gi meg en liste over sangene? For det blir enklere for meg.

Og det med oppdateringene veit jeg ikke noe om. Har aldri vært borti det før. Jeg og har GP5.

Aight, artisten er som sagt Tool og låtene er da

Vicarious

Jambi

Wings for marie (pt 1)

10 000 days (wings pt 2)

The pot

Rosetta stoned

Intension

Right in two

Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste går greit. Men ang. den første der, jeg veit burken er slapp, men kanskje det hadde hjulpet hvis jeg hadde krevd minst 4 bokstaver i søkestrengen?

Jeg vet ikke hvor godt et krav på søkestrengslengde vil fungere. Selv ville jeg nok dumpet dataene inn i en database og latt den ta seg av caching av søkeresultatene, så får jeg pagineringen gratis fordi jeg kan hente ut biter av søkeresultatet.

Faktisk tror jeg at det er bedre å gjøre som for eks ordboksøket til Dokpro, du får de første n resultatene (for en gitt verdi av n), og ferdig med det. Kanskje med en dropdown som lar deg bestemme noen verdier av n (10, 25, 50, 100).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.