Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Turkish March av Mozart


Scythes

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg på turkish march av mozart...jeg klarer hele sangen i fullspeed...men jeg har ikke spilt midtpartiet fordi det enda er litt rustent...skal legger ut ny når jeg har luka ut alle feila...

http://www.youtube.com/watch?v=QC1T3565s4w

Enjoy and leave a comment! ;)

Her er forresten alle videoene mine:

http://www.youtube.com/profile_videos?user=Scythes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette låt vel greit.

Jeg har sett litt på videoene dine, og noe som umiddelbart slår meg:

- Du sliter litt med høyrehåndsteknikken. Senk farten å få alle tonene til å komme ut skikkelig.

- Litt dårlig timing (følge av høyrehånden?)

- Vibratoen bør jobbes med, og du har en tendens til å "intonere" feil mot slutten. Prøv å vær litt mer avslappet, og føl mer på vibratoen og få den til å flyte naturlig fremfor å la den være en "obligatorisk robotaktig effekt".

Ellers så ser det jo ut til at du er en kar som er ivrig etter å lære hele låter steg for steg, og det er noe jeg ihvertfall burde lære av :)

Hvor lenge har du forresten spilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette låt vel greit.

Jeg har sett litt på videoene dine, og noe som umiddelbart slår meg:

- Du sliter litt med høyrehåndsteknikken. Senk farten å få alle tonene til å komme ut skikkelig.

- Litt dårlig timing (følge av høyrehånden?)

- Vibratoen bør jobbes med, og du har en tendens til å "intonere" feil mot slutten. Prøv å vær litt mer avslappet, og føl mer på vibratoen og få den til å flyte naturlig fremfor å la den være en "obligatorisk robotaktig effekt".

Ellers så ser det jo ut til at du er en kar som er ivrig etter å lære hele låter steg for steg, og det er noe jeg ihvertfall burde lære av :)

Hvor lenge har du forresten spilt?

Har spilt siden jeg vare 13...men har bare SPILT i 3-4år... ;)

Tar kritikken til meg...vet at jeg sliter meg hørehånda mi...og øver på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette låt vel greit.

Jeg har sett litt på videoene dine, og noe som umiddelbart slår meg:

- Du sliter litt med høyrehåndsteknikken. Senk farten å få alle tonene til å komme ut skikkelig.

- Litt dårlig timing (følge av høyrehånden?)

- Vibratoen bør jobbes med, og du har en tendens til å "intonere" feil mot slutten. Prøv å vær litt mer avslappet, og føl mer på vibratoen og få den til å flyte naturlig fremfor å la den være en "obligatorisk robotaktig effekt".

Ellers så ser det jo ut til at du er en kar som er ivrig etter å lære hele låter steg for steg, og det er noe jeg ihvertfall burde lære av :)

Hvor lenge har du forresten spilt?

Har spilt siden jeg var 12-13år...men har bare SPILT i 3-4år... ;)...de første årene hadde jeg ikke egen gitar en gang :P

Tar kritikken til meg...vet at jeg sliter meg hørehånda mi...og øver på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Investér litt tid i å spille LANGSOMT til metronom.

Øv også på å få hver note til å klinge bra, mht. vibrato og hvor på strengen du trykker ned med venstrehånden (ikke trykk ned 'oppå' båndet, men rett bak).

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.