Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygde meg en gittar


Anbefalte innlegg

Satt for litt siden å kjedet meg og fant ut jeg hadde lyst å bygge en gitar...men på på litt "utradisjonelt" vis...jeg skulle til å ikke bruke en eneste krone på gitaren (til å begynne med)...alt av hardware osv skulle hentes fra gammelgitaren...i tillegg skulle kroppen KUN lages med hjelp håndtverktøy (ingen elektriske verktøy!)...det gjelder malingen av gitarn og (nok en gang...til å begynne med)

...er godt fornøyd med resultatet (se bilder)...det eneste er lyden...skal etter hvert ha en EMG hz på den, men har ikke råd enda...og det eneste jeg hadde som jeg kunne bruke uten å bruke penger på det var en stakkars forlatt liten singel coil! ...men den gir da LITT lyd den og...bare ikke nok! post-1945-1149029660_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til GN! :)

Artig prosjekt – mildt sagt spesielt valg av materialer. Har du mulighet til å legge ut noen lydklipp av denne etter hvert? Mulig det bare er vinkelen på bildene som gjør det, men har du noe å få festet en rem i? Lurer litt på hvordan balansen i dette er uansett, men å spille med gitaren på fanget må da bli ganske håpløst, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til GN! :)

Artig prosjekt – mildt sagt spesielt valg av materialer. Har du mulighet til å legge ut noen lydklipp av denne etter hvert? Mulig det bare er vinkelen på bildene som gjør det, men har du noe å få festet en rem i? Lurer litt på hvordan balansen i dette er uansett, men å spille med gitaren på fanget må da bli ganske håpløst, eller?

hehe...ja var klar over da jeg begynte at materialvalget mitt var ganske spesielt :P..men jeg ble positivt overrasket!... skal legge ut lydklipp når jeg har fått en EMG hz i den..har en crappy pickup i den nå...men den låter egentlig kanske bra når jeg spiller på den uten amp...har også feste for reim, bakpå fremme ved halsfestet og på underkanten av den øverste "spissen" ..den er ubalansert ja..slipper du halsen så stuper den, men sånn er det med flying-v og det er ikke noe problem uansett...den er lett av vekt så den er ikke tung å holde oppe...har også en orginal jackson rr av samme type som jeg har spilt med på fanget lenge...er helt mongo i starten men et par dager og det funker som bare juling :D

i mellomtiden kan du jo sjekke ut videoene mine: http://www.youtube.com/profile_videos?user=Scythes tar imot all feedback :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til GN! :)

Artig prosjekt – mildt sagt spesielt valg av materialer. Har du mulighet til å legge ut noen lydklipp av denne etter hvert? Mulig det bare er vinkelen på bildene som gjør det, men har du noe å få festet en rem i? Lurer litt på hvordan balansen i dette er uansett, men å spille med gitaren på fanget må da bli ganske håpløst, eller?

hehe...ja var klar over da jeg begynte at materialvalget mitt var ganske spesielt :P..men jeg ble positivt overrasket!... skal legge ut lydklipp når jeg har fått en EMG hz i den..har en crappy pickup i den nå...men den låter egentlig kanske bra når jeg spiller på den uten amp...har også feste for reim, bakpå fremme ved halsfestet og på underkanten av den øverste "spissen" ..den er ubalansert ja..slipper du halsen så stuper den, men sånn er det med flying-v og det er ikke noe problem uansett...den er lett av vekt så den er ikke tung å holde oppe...har også en orginal jackson rr av samme type som jeg har spilt med på fanget lenge...er helt mongo i starten men et par dager og det funker som bare juling :D

i mellomtiden kan du jo sjekke ut videoene mine: http://www.youtube.com/profile_videos?user=Scythes tar imot all feedback :)

Kult prosjekt B) , hva er det du har brukt i kroppen? Sibirsk Lerk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, da får jeg spørre: hva i huleste er det :P

Ser litt ut som et handmeisel bare at det er sylskarpt...så tapper man bakpå det med en hammer for å hule ut treet...brukes mest til å lage trekopper og lingnende...

jeg brukte mest et flatt tappjern...brukte kun et buet slik det på bildet til elektronikkhullet....post-1945-1149263098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det impregnert verandamaterial du har brukt til kroppen?

hehe...jepp, trykkimpregnert...som tidligere byggfag elev så viste jeg at det ikke var særlig bra å bruke til sånt, men jeg liker å prøve ting som ikke er helt tradisjonelt :P så jeg hadde egentlig ingen forventinger om at den noen gang ville funke :blink: ...men jeg må si jeg ble overrasket over at det ikke ble så aller værst lyd i den! ...så det er ikke HELT ubrukelig...men dette var mest et prøveprosjekt for morro skyld ...tror jeg skal bygge en til i ask eller lønn...man får jo aldri nok gitarer B)

Endret av Scythes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kult. Holder fortsatt på å planlegge min egen gitar enda. Er usikker hva slags tre jeg skal bruke og hvordan jeg skal få skaffa det.

Og jeg så på den videoen din. Eik staves Oak på engelsk, ikke Oke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Holder fortsatt på å planlegge min egen gitar enda. Er usikker hva slags tre jeg skal bruke og hvordan jeg skal få skaffa det.

Og jeg så på den videoen din. Eik staves Oak på engelsk, ikke Oke ;)

doh!...og jeg som fikk 5 i engelsk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.