Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stairway to heaven-Solo


Siss29

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Stairway to heaven videoen til Led Zeppelin og diverse andre videoer med denne sangen på Yotube, fant jeg ut at man burde lære seg soloen på denne sangen også, ikke bare introen. Den er jo veldig stilig. Så jeg sjekket den ut på lærevideoene til Marcos Farhat (-->Videoer-->Led Zeppelin-->Stairway to heaven-->Parte 7.1 Solo /Part 7.1 Solo. Tabsen kommer opp i rammen over når man trykker på linken)

Der er det en del pull-offs, og jeg strever veldig med å få lyd på dem. Uansett hvor mye jeg prøver så lyder ikke gitaren min så jevn og fin i lyden som på den videon. Tonen dauer liksom når jeg prøver de pull-off greiene. :(

Slipper dere bare fingeren lett opp, eller pirker dere på noen måte med venstrehånden på strengen for å få mer lyd i tonen? Kjører dere gain på full guffe? Noe andre instillinger som er viktige?

Er hammer ons og pull offs veldig vanskelige å få til, eller kommer det like mye an på gitar osv?

Jeg vet jeg må øve masse for få inn teknikken, men må bare være sikker på at jeg øver inn riktig teknikk først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra med deg strengen når du løfter fingeren, omtrent som en mini-bend før du slipper.

Så når jeg skal gjøre følgende pull off: 10p8 (på den lyseste strengen), så holder jeg en finger på 8.bånd og en på 10.bånd, og så slår jeg an tonen først , "pirker" så til på strengen på 10.bånd (med den fingeren jeg holder der)og slipper? Så man slår på en måte en ekstra gang på strengen, bare den andre gangen med venstre hånden?

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dere gain på full guffe? Noe andre instillinger som er viktige?

Lær deg å spille først, så kan du begynne å tukle med lyden.

Det beste er ofte å lære seg soloen med clean-lyd først, uten å gjemme seg bak vrengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjører dere gain på full guffe? Noe andre instillinger som er viktige?

Lær deg å spille først, så kan du begynne å tukle med lyden.

Det beste er ofte å lære seg soloen med clean-lyd først, uten å gjemme seg bak vrengen.

...for å så lære seg å spille rent og pent med vreng på.

Føler alle gain-nivåer har sine måter å bli spilt på. Viktig å øve både med og uten vreng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.