Web Analytics
Jump to content

Fretless gitar

anray
 Share

Recommended Posts

Finnes det egentlig noe slikt i det hele tatt? Kunne vært ett spennende prosjekt ivertfall. Kunne hatt mye moro med en slik. Bare en luftig tanke, har egentlig aldri tenkt på det før nå. Må jo kunne la seg gjøre det. Blir sikkert litt vanskelig med akkorder, men tror det kunne vært skikkelig fett. Tenkt på hva slags harmonier en kan få ut av en sånn gitar.

Edited by anray

Jeg har hatt en Vigier Surfreter. Veldig solide instrumenter, men fretless var absolutt ikke noe for meg. Delta Metal legeringen gir en mye bedre sustain enn vanlig konvertert gripebrett. Har du noen kroner til overs og mye tid til å øve så er det fullt mulig å lære seg det relativt greit i løpet av kort tid. Godt gehør er en fordel. ;)

Jeg har hatt en Vigier Surfreter. Veldig solide instrumenter, men fretless var absolutt ikke noe for meg. Delta Metal legeringen gir en mye bedre sustain enn vanlig konvertert gripebrett. Har du noen kroner til overs og mye tid til å øve så er det fullt mulig å lære seg det relativt greit i løpet av kort tid. Godt gehør er en fordel. ;)

Har vel egentlig ikke tenkt på og kjøpe en slik, men bare lekte litt med tanken. Jeg har kjøpt meg fiolin og klarer jeg å lære meg det, skal jeg vel takle Fretless gitar også, er jo samme prinsippet. Synes ivertfall det høres litt kult ut.

Fretless gitar virker utrolig kult.

Har en fretless bass som jeg liker veldig godt og den er en drøm å spille på. Lyden blir også helt annerledes enn en vanlig fret-bass.

Skal definitivt ha meg en fretless gitar en eller annen gang.