Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig gitar til heavy


anray

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en gitar som ikke koster all verden. Har tenkt meg rundt 3-4000 Har sett og prøvd noen ibanez av SA og billige RG modeller, men har egentlig ikke så veldig lyst på Floyd Rose. Er disse billige SA modellene bra, f eks. SA 120, 160, 260. Eller kanskje en billig Jackson gitar er å anbefale? Skal ut å kjøpe meg i morgen så jeg trenger råd.

Tar gjerne imot noen råd på forsterker også. Har sett på en Hughes & kettner silver edition men er sikkert mange på markedet som kan funke til heavy som også ikke koster så mye.

Håper noen kan gi meg noen gode råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg gitar. Det ble en Morgan. Går sikkert kalde frysninger nedover ryggen på mange nå, men den er faktisk veldig fin. Det er ikke en slik billig strat kopi, den ligner veldig på Ibanez SA serien og er veldig fin å spille på og låter ganske bra. Kommer nok til å bytte ut mikrofonene senere i seymour duncan mest sansynlighvis.

Jeg har spilt gitar siden jeg var 15 år, men har hatt ett lite opphold og en periode hvor jeg var lei hele greia og solgte alt utstyret. Gikk ikke så veldig lang tid før jeg angret noe veldig og måtte nå kjøpe nytt. Kommer nok ikke til å gjøre det igjen nei :-)

Bestemte meg for denne gangen å gå for en gitar jeg synes låter bra og er fin å spille på, og ikke bry meg så mye om hvordan den ser ut, men den jeg endte opp med ligner Ibanez på en prikk og er sort med litt metallic i, så den ser ganske bra ut.

Takker for alle tips til kjøp av gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den HSS'en som gikk på musikkweb?

Nei, jeg kjøpte meg ny jeg, ga ikke så mye for den, kostet kr: 3990,- men låtar bra og er veldig fin å spille på. Har egentlig ikke funnet noe informasjon om den på nettet, synes det er litt rart i grunn. Den ligner ivertfall Ibanez SA 120, 160 på en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gått for nr 4 her. esp explorer er en skikkelig tøff og god gitar som ikke koster flesk. spiller selv heavy metal på en epiphone explorer. kosta meg 5500 i sin tid. men sparker fortsatt ræv syntes jeg. esp og epi er veldig gode å spille på, man vender seg fort til de.

har erfart gjennom kompiser og andre folk, er at gitarer med motiv blir du fort lei av. en i bandet hadde en custom b.c rich, og det tok ikke mange månedene før har var dritt lei av den. gå for en svart gitar (ellers så har jackson fete metal gitarer i rød, blå osv også.....:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg og ta en titt på RG370dx. ;) Fikk den for et par uker siden og er veldig fornøyd, god lyd til en billig penge. Smal og kjapp hals med jumbofrets, veldig god tremolo (Edge 3) 2 stk humbuckere og en singel coil, (inf3, infs, og inf4) ikke av det beste slaget den singlecoilen da... Beste valget til ditt budsjett hvis du vil ha tremolo og god heavy-gitar synes jeg. Selger den på riff.no og kickmusick.no bla. Bare spør hvis det er noe spesielt du vil vite om den :)

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.