Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den mest upassende sangen du har spilt i kirken


Takstein

Anbefalte innlegg

Hva er den mest upassende sangen/riffet du har spilt i kirken på gitar?

Selv spilte jeg på noe hallelujah greier i kirken en gang, i pausen dro jeg til med Highway to Hell riffet..... B) Artig å tenke på i etterkant!

Nei, presten var dessverre ikke til stede...... Mest sannynlig var det ikke andre enn bandkameratene mine som visste at det var den sangen da, hadde ikke forventet noe annet heller.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hakke spilt no sånt men han gjort mye kødd i kirken ja :P

en kompis av meg satt helt forran med bad relgion t skjorte på en guds tjeneste.

han ble kasta ut mmed en gang :P

ellers så har vi spilt dimmu borgir i kirka.

da husker jeg att vi fikk helt sinnsyt kjeft. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spillt noe upassende i kirka etter mitt syn. Skjønt, har en morsom historie da. Jeg hadde akkurat flytta til Sauda og begynte å lære opp et par wannabe-musikere i meniheten. En på bass og en trommis. For opplæringens del kallte vi det bare et band (som vi spiller i fortsatt). For å lære disse ungsauene skikkelig rocknroll fra begynnelsen av lærte jeg dem Johnny B Good (vi hadde en kristen tekst så det gikk greit). Så fikk bandleder, gitarist og vokalist (meg alt sammen) en ide. Hva med å rocke opp en gammel salme i beste Status Quo stil? Gutta ble i fyr og flamme og vi valgte å gå for Hvilken venn vi har i Jesus. Rett før søndagsmøte ble vi med et veldig nervøse. Åssen kom de eldre til å takle kultur-sjokket? Vi la en fluktplan så i tillfelle, satte fartsrekord i å be fadervår and away we go...

Det tok fullstendig av. Unge som eldre ble helt ville av begeistring. Den som tok mest av var hele menighetens "bestemor". Du har ikke levd før du ser ei gammel dame stå med gåstolen å headbange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spillt noe upassende i kirka etter mitt syn. Skjønt, har en morsom historie da. Jeg hadde akkurat flytta til Sauda og begynte å lære opp et par wannabe-musikere i meniheten. En på bass og en trommis. For opplæringens del kallte vi det bare et band (som vi spiller i fortsatt). For å lære disse ungsauene skikkelig rocknroll fra begynnelsen av lærte jeg dem Johnny B Good (vi hadde en kristen tekst så det gikk greit). Så fikk bandleder, gitarist og vokalist (meg alt sammen) en ide. Hva med å rocke opp en gammel salme i beste Status Quo stil? Gutta ble i fyr og flamme og vi valgte å gå for Hvilken venn vi har i Jesus. Rett før søndagsmøte ble vi med et veldig nervøse. Åssen kom de eldre til å takle kultur-sjokket? Vi la en fluktplan så i tillfelle, satte fartsrekord i å be fadervår and away we go...

Det tok fullstendig av. Unge som eldre ble helt ville av begeistring. Den som tok mest av var hele menighetens "bestemor". Du har ikke levd før du ser ei gammel dame stå med gåstolen å headbange.

Hehe.... utrolig morsomt! :D (Er stor fan av Quo) B)

Endret av Stig Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spillt noe upassende i kirka etter mitt syn. Skjønt, har en morsom historie da. Jeg hadde akkurat flytta til Sauda og begynte å lære opp et par wannabe-musikere i meniheten. En på bass og en trommis. For opplæringens del kallte vi det bare et band (som vi spiller i fortsatt). For å lære disse ungsauene skikkelig rocknroll fra begynnelsen av lærte jeg dem Johnny B Good (vi hadde en kristen tekst så det gikk greit). Så fikk bandleder, gitarist og vokalist (meg alt sammen) en ide. Hva med å rocke opp en gammel salme i beste Status Quo stil? Gutta ble i fyr og flamme og vi valgte å gå for Hvilken venn vi har i Jesus. Rett før søndagsmøte ble vi med et veldig nervøse. Åssen kom de eldre til å takle kultur-sjokket? Vi la en fluktplan så i tillfelle, satte fartsrekord i å be fadervår and away we go...

Det tok fullstendig av. Unge som eldre ble helt ville av begeistring. Den som tok mest av var hele menighetens "bestemor". Du har ikke levd før du ser ei gammel dame stå med gåstolen å headbange.

Uh.. du bor i Sauda. Morsomste som skjer der er å henge med alkisene på kløver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye morsomt jeg har vært med på egentlig:

- Child's Anthem av Toto under offring, med orgel-komp, lurer på om vi har dratt den på nattverd en gang og

- One og Master of Puppets av Metallica på konf. leir (på annlegg)

- Master of Puppets-riffet har jeg dratt opptil flere ganger på gitar, jammet med trommisen og greier...

- Summer Song av Joe Satriani som preludium i en gudstjeneste

- Rockeversjon av "Jeg er i herrens hender"

Rock i kirken har jeg gjort veldig mye av. Etter en konsert dro vi på med Forelska i Læreren for morro skyld mens folk gikk ut, og alle digga det (unntatt dirigenten vår, som klikka fullstendig). Jeg har spilt en 2 minutter lang gitarsolo på en kirkelig konsert. Come To Have Church har vi spilt, om den ikke var rocka nok fra før sørget vi iallefall for det, dette var på konfirmasjonsgudstjenester.

Så det å spille det mange kaller "ukristelig" musikk i kirken, har jeg gjort et par ganger ja :) Er mye rock'n'roll fra ungdommensside i kirken jeg holder på i, så det at folk sier "æsj, så kjedelig" hver gang de hører hva jeg driver med, skjønner jeg rett og slett ikke. Jeg har hatt mer morro her enn noe annet sted (musikalsk).

Og Jeff Buckleys versjon av Hallelujah har jeg og spilt en gang.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så ukristelig med Master Of Puppets da? Sangen handler jo om at dop ikke er bra. Forresten er vel hele metallicagjengen religiøse?

Jo, tror ihvertfall James er rimelig kristen. Flere av metallcas sanger har vel en religøst baktanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er vel hele metallicagjengen religiøse?

Ikke heelt ;) Hetfield kom fra en familie med noe spesiell religiøs tro, som bl.a. mente at medisin ikke var nødvendig for å kurere syke, så lenge en ber. Moren hans led under dette, med døden til følge, og det er dette Hetfield tar opp i The God that Failed. Han har nok et anstrengt forhold til religion generelt, men hva jeg har oppfattet er at han er agnostiker. Hammet driver med mye rart, og forundrer meg ikke om han tror på en av disse eksotiske religionene. Ulrich er vel heller en ateist. Godeste Rob har jeg ikke peiling på.

Men sikker er jeg ikke da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.