Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HASTER!hvordan justere jeg bias på jcm 800 2203


Anbefalte innlegg

Justering av bias er ikke noe du bør forsøke om du ikke er kyndig innen elektronikk... at du spør hvilke verktøy du trenger er en grei indikator på at du bør oppsøke en fagmann :)

Anyway, et søk på web vil gi deg svar på spørsmålet.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multimetere har impedans i megaohm-området ved spenningsmålinger... hjelper deg lite i denne sammenhengen ;)

Hvis det du finner på web ikke hjelper deg i denne sammenhengen gjentar jeg gjerne rådet mitt: La for all del en erfaren kar gjøre dette for deg. Du risikerer alt for mye ved å gjøre det selv. Livet ditt, for starters....

At du sier det haster forsterker bare dette, å gjøre slike ting med hastverk er oppskrift på katastrofe :P

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo også gå med oscilliskop, evt. med øret, men det er ikke anbefalt hvis du må inne i ampen for å justere.

Har du kjøpt samme type rør som du hadde i fra før? Isåfall skal ikke forskjellen være så stor, og du vil kunne sannsyneligvis bruke de uten å stille bias. Om de blir litt kalde eller litt varme vil jo si noe på lyden, så en fin innstilling vil trenges, men skal jo funke som en nødløsning hvis det virkelig haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..så da går det ikke med ett multimeter da? åssen setter jeg in motstandene?det er jo integrert i motstand i multimeter da

Ikke sånn uten videre desverre. Og som Hucker sier hvis du ikke er vant til å jobbe inni amper og ikke vet hvor motstadene skal sitte ville jeg også anbefale deg å kontakte en amptech.

Grunnen til at man setter inn 1 ohms motstander er at da blir ohm's lov U=I slik at med mV innstilling kan du måle i parallel med et voltmeter (som er mye enklere) så får du ut mA direkte og det er jo strømmen i mA du justerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..ok..røra jeg har kjøpt er jj tubes kt88 og ecc`83s..

men det er altså ingen som kan forklare meg åssen jeg går fram for å gjøre det?hvis noen har vært borti det før, så hadde jeg satt stor pris på en grundig forklaring.. jeg prata med en rørekspert i dag og han sa det skulle gå fint med et multimeter,men han dro til syden omtrent nå så han fikk ikke gjort det..det haster veldig..og den lokale musikkbutikken sa dem kom til å bruke en uke, for dem kunne det ikke..

skal ha viktig øving i morgen så ampen må bli i orden..orker ikke tanken på å bruke line 6¨en...

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.