Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney TT


Jøgge

Anbefalte innlegg

Har noen her på forumet prøvd eller hørt Laney TT-20 combo'en. Den 3-4 år gamle modellen? Er 7000 nok bra pris på en sånn forsterker? Vil 20 watt være nok til bandøving og konserter? Spiller mest metal, men noe gammalrock( ZZ-top, Thin Lizzy og T- Rex), kanskje litt blues au.

Takker på forhånd for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn en! Likte den veldig godt! De to Laney rør-ampene jeg har hatt er de jeg angrer mest på at jeg har kvitta meg med!! Den andre var forøvrig en VC30 210..

TT20 er IKKE en amp med rectifier-vreng!! Nå betyr ikke det at du ikke kan spille metall med den!! Det kan du absolutt! Men den gjør en mer britisk og mellomtonetung lyd med litt mindre vreng at den som metallere vanligvis bruker i dag. Kanskje litt vanskelig å håndtere, men veeldig barsk! Rett og slett gjør TT en god imitasjon av en stor amp på full blast! Hvis du ikke har noe imot dårlig headroom på clean så er den helt super med band. Den kan spille clean ganske høyt, men ikke med en tunghendt trommis... Da knekker den opp i lett vreng. Skrur du den opp får du en fin crunch på et volum som er høyt nok til å være ukomfortabel. Dette er en rockeamp. Ganske enkelt. En bra en også når du finner lydene.

TT20 har derimot to problemer: den er litt klønete å skru seg fram på! Du bruker litt tid før du blir godt nok kjent med hvor de forskjellige lydene "bor", og det er relativt små marginer mellom bæsj og gull. Den kan rett og slett virke litt humørsyk! Det andre er at den er beryktet for å være av laber kvalitet. Jeg kan ikke si selv at jeg har hatt problemer med den, men tydligvis har andre hatt det. Les litt på Harmony Central.

Alt i alt så er det en amp du ikke bør betale mer en 4000-4500 i strøken stand for, men som tross alt er en sabla bra amp på det den kan! Til forskjell fra alle andre små comboer så låter og oppfører denne seg faktisk som en stor amp! Ikke det samme som å si at den er "bedre", men jeg syns den funker bedre til å imitere rockelyder som tar utgangspunkt i nettopp store amper! Derfor en veldig tøff liten klædd! Barnestørrelse, men brøler som en voksen mann. Problemene kan beskrives som at den voksne mannen har fått litt mye godt å drikke...

Jeg er superklønete å beskrive amper, men jeg går god for TT20... Men er den Bruk så ikke betal mer en 4500,-! Jeg fikk min kjøpt for 4500,- veeeldig pent demobrukt hos Imerslund... Så veldig verdifulle er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den er helt ny og ubrukt, så by 5500,- for den eller noe i den gata. Han taper IKKE penger på det! Jeg kjøpte som sagt min pent demobrukt for 4500,-! Egentlig hadde det havna feil prislapp på den! Men etter å ha sjekka det raskt ut, sa han fyren på Imerslund at jeg kunne få den for 4500.

Får du den for 5500,- så ikke tenk at du har fått en billig amp, men et røverkjøp! Den er verdt LANGT mer i bruksverdi og lyd, en hva man får for den på markedet. Det er en rar og sjelden amp som de færreste vet noe om, så de gidder ikke bry seg så mye med den! Selv om det er en liten lavwatt-combo er den heldigvis ikke NOK en VOX-spinoff, men den står på egne bein med en stor og voksen lyd, som sender tankene til meterhøye rigger. 20 Watt gir deg som sagt begrensa headroom, og den er litt vrien å skru god lyd på, men når du treffer får du valuta for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den er verdt en liten sjekk ja!! Jeg prøvde den selv for en stund siden, men kan ikke huske noe særlig annet en at jeg tenkte at det måtte være blandt de aller beste alternativene i den klassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at flere har skjønt det :D er dritfornøyd.

men Jøgge: hva slags metal spiller du? litt vesentlig når det gjelder amp valg. jeg spiller for det meste death/trash/heavy, og det funker som bare faen på Hughes'en.

Endret av alexi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, spiller vel mest trash, death og heavy, du gitt. Går mye i Himsa, Chimaira og Stonegard. Det går jo litt i grunge(Alice In Chains g Nirvana) og rock au. :P

Men som sagt: mest trash, death og heavy her og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT20 har jo bare en kanal!? Masse knotter å du kan trykke på, men ingen kanaler! Om du tenker på den boost-funksjonen så er det bare en boost og IKKE en kanal! Hoppet i volum er så markant at det ikke er noe å slå over på med mindre hele bandet har tima og øvd inn når de andre må tilbake til sine amper for å skru opp like mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan nok gjøre trash, death, heavy osv, men akkurat på det feltet så er nok Hughes & Kettner hakket råere.. DET er en ting jeg husker fra når jeg prøvde den! Vrengen!.. Mener at cleanlyden var ganske bra også nå i farta...? Men noe jeg nesten kan garantere er at den ikke er dårlig i det hele tatt. Kanskje en bedre amp med mindre man er en autist på å tweake lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.