Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket tremolo system er dette?


oystein1988

Anbefalte innlegg

Fant noe info om gitaren, men gir meg ennå ikke helt svar på det jeg lurer på...

Body: Mahogany

Body Covering: Chrome effect Neck: Birds-eye maple, rosewood fingerboard

Neck Pickup: Rio Grande Jazzbar

Bridge Pickup: Rio Grande Crunchbox

Hardware: Double locking tremolo system

Special circuit 1: MIDI strip controller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er veldig bra, noe av det beste som lages nå for tiden spør du meg=) Har det sjøl på min gitar=D

Var bare overrasket av å se det på en gitar som ikke var en ibanez

Åja... Men den på bildet ser ut som er "rund i kantene" da... Har ikke sett det før, eller så ser jeg bare veldig feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tremolosystem som er en kopi av orginalen som heter Floyd Rose. Den holder stemmingen ekstremt bra og du kan leke så mye du vil med vib-armen uten at den mister stemmingen. Brukes av utallige gitarister (Vai, Satriani, Van Halen, Petrucci og Lukather er tidligere brukere)

Men er noe forbanna herk å skifte strenger, og ikke minst mekke/stille inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tremolosystem som er en kopi av orginalen som heter Floyd Rose. Den holder stemmingen ekstremt bra og du kan leke så mye du vil med vib-armen uten at den mister stemmingen. Brukes av utallige gitarister (Vai, Satriani, Van Halen, Petrucci og Lukather er tidligere brukere)

Men er noe forbanna herk å skifte strenger, og ikke minst mekke/stille inn på.

Kopi og kopi, fru Blom. Laget med OFR som utgangspunkt, men uten hensikt å være så lik som mulig. 25 år etter originalen må det vel heller kalles en videreføring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tremolosystem som er en kopi av orginalen som heter Floyd Rose. Den holder stemmingen ekstremt bra og du kan leke så mye du vil med vib-armen uten at den mister stemmingen. Brukes av utallige gitarister (Vai, Satriani, Van Halen, Petrucci og Lukather er tidligere brukere)

Men er noe forbanna herk å skifte strenger, og ikke minst mekke/stille inn på.

Kopi og kopi, fru Blom. Laget med OFR som utgangspunkt, men uten hensikt å være så lik som mulig. 25 år etter originalen må det vel heller kalles en videreføring. ;)

Når det er snakk om 'videreføring' eller 'forbedring' av OFR, er nok Vigier det første jeg tenker på. Ikke at Ibanez er så ille, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulelager kontra "kniver". Jo, nå har jo også Ibanez tremoloer med kulelager. Og det har også sine for- og bakdeler. Stort sett alle tremoloer jeg har prøvd returnerer til utgangspunktet ved korrekt justering, så hva man foretrekker er smak og behag. :) Lett tilgjengelige slitedeler er én viktig ting for min del, og der kommer Vigier særdeles dårlig ut. Selv om ting er ment å vare, så vil ting slites. Og jeg synes det er bedre med ting man vet slites, og som man dermed holder et øye med, enn "evigvarende" ting som plutselig nekter å fungere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.