Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte av pickup?


LTBR

Anbefalte innlegg

Dette er ikke samme spm som mine tidligere spm angående pickuper, bare så det er sagt:)

Hvor mye har det for seg å skifte pickuper egentlig? Feks: jeg har en Epiphone G-400( gibson SG kopi), jeg liker den veldig godt på alle måter, jeg er en forholdsvis amatør. Har jeg kommet til å merke en forskjell fra den og en ekte Gibson? Og isåfall, er det på lyden eller noe annet? For det som er det egentlige spørsmålet: hvis jeg skifter pickuper i Epiphonen og setter i ekte Gibson mikker, vil jeg da ha en gitar som på alle måter er tilnærmet en ekte Gibson? Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?

PS: er det noen som vet om Gibson SG pickuper passer rett inn i en Epiphone G-400, i tilfellet det skal vise seg at det har mye å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?

Quoted for truth.

Dog skal det sies at du kommer til å merke stor forskjell i lyden når du bytter mikrofoner.

Gibson SG-mikker passer inn i G-400'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke samme spm som mine tidligere spm angående pickuper, bare så det er sagt:)

Hvor mye har det for seg å skifte pickuper egentlig? Feks: jeg har en Epiphone G-400( gibson SG kopi), jeg liker den veldig godt på alle måter, jeg er en forholdsvis amatør. Har jeg kommet til å merke en forskjell fra den og en ekte Gibson? Og isåfall, er det på lyden eller noe annet? For det som er det egentlige spørsmålet: hvis jeg skifter pickuper i Epiphonen og setter i ekte Gibson mikker, vil jeg da ha en gitar som på alle måter er tilnærmet en ekte Gibson? Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?

PS: er det noen som vet om Gibson SG pickuper passer rett inn i en Epiphone G-400, i tilfellet det skal vise seg at det har mye å si:)

En gitar dude sa til meg en gang, "sett i noen skikkelige duncan mikker i den der, så er gitaren like bra som en ekte gibson LP, hvis ikke bedre..."

Det dreide seg om en Epiphone LP standar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fyr sa en gang til meg at man ikke trenger å skrive to identiske innlegg ;p

Å? Hvem da? Det er jo bare kule folk som skriver to identiske innlegg da :P Skjer innimellom hvis jeg trykker stopp knappen rett etter jeg har trykket "post innleg" Hehe.. glemte å sjekke det ista, sorry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene som gjør Epiphone til en økonomigitar er elektronikken!

Bytt pickuper potmetere og treveisbryteren - og du har et instrument som kun kjennere vil tro er noe annet enn en Ekte Gibson! Med unntak av navnet!

Den er fortsatt ei boble, men fy faan for ei fet boble!! En boble med alle Porchens egenskaper:)

Og INGEN trenger prøve å si at de ville kunne høre at det var Ephi og ikke en Gibson. Den som sier det driter seg ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well well, dette virker lovende :D Har nettopp satt inn en mikk fra en "bedre" Gretsch enn den som sto i min "billig" Gretsch, skal bli artig å høre om jeg merker noe forskjell.

Noen som vet om noen bra nettbutikker som selger div tekniske deler til gitarer ala pickup switches og lyd potmeter osv......... Av bra kvalitet selvfølgelig, kanskje originale gibson deler også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de tingene som gjør Epiphone til en økonomigitar er elektronikken!

Bytt pickuper potmetere og treveisbryteren - og du har et instrument som kun kjennere vil tro er noe annet enn en Ekte Gibson! Med unntak av navnet!

Den er fortsatt ei boble, men fy faan for ei fet boble!! En boble med alle Porchens egenskaper:)

Og INGEN trenger prøve å si at de ville kunne høre at det var Ephi og ikke en Gibson. Den som sier det driter seg ut!!

jepp, det er sant det. potmeterene og treveis bryteren min begynner å skurre litt nå.... Hatt gitaren min i ca 3år nå, men den låter enda fett! Har org epi. Neste gitaren blir nok en Gibson LP eller SG

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spm:

Nå har det seg slik at jeg er ikke ute etter noen allsidig lyd fra gitaren, eneste som gjelder for meg er AC/DC sounden. Og både Malcolm og Angus bruker kun bridge mikken. Det samme gjør jeg :D Er det da nødvendig å koble til en pickup selector hvis man skal få gitaren rewired av noen som kan det eller går det an å koble mikken rett på volumet på et vis? Tenker bare at jo mindre komponenter jo mindre sjanser for "uønskede hendelser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.