Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte av pickup?


LTBR

Anbefalte innlegg

Dette er ikke samme spm som mine tidligere spm angående pickuper, bare så det er sagt:)

Hvor mye har det for seg å skifte pickuper egentlig? Feks: jeg har en Epiphone G-400( gibson SG kopi), jeg liker den veldig godt på alle måter, jeg er en forholdsvis amatør. Har jeg kommet til å merke en forskjell fra den og en ekte Gibson? Og isåfall, er det på lyden eller noe annet? For det som er det egentlige spørsmålet: hvis jeg skifter pickuper i Epiphonen og setter i ekte Gibson mikker, vil jeg da ha en gitar som på alle måter er tilnærmet en ekte Gibson? Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?

PS: er det noen som vet om Gibson SG pickuper passer rett inn i en Epiphone G-400, i tilfellet det skal vise seg at det har mye å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?

Quoted for truth.

Dog skal det sies at du kommer til å merke stor forskjell i lyden når du bytter mikrofoner.

Gibson SG-mikker passer inn i G-400'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke samme spm som mine tidligere spm angående pickuper, bare så det er sagt:)

Hvor mye har det for seg å skifte pickuper egentlig? Feks: jeg har en Epiphone G-400( gibson SG kopi), jeg liker den veldig godt på alle måter, jeg er en forholdsvis amatør. Har jeg kommet til å merke en forskjell fra den og en ekte Gibson? Og isåfall, er det på lyden eller noe annet? For det som er det egentlige spørsmålet: hvis jeg skifter pickuper i Epiphonen og setter i ekte Gibson mikker, vil jeg da ha en gitar som på alle måter er tilnærmet en ekte Gibson? Eller blir det litt som å sette en Porsche motor i ei boble, det er fortsatt en boble alikevel liksom hvis dere skjønner poenget mitt?