Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY GITAR


Le6ius

Anbefalte innlegg

Hey jeg skal kjøpe en ny gitar , er ganske nybegynner men vil ha en tåli kvalitet så jeg slipper å bytte med det første. Tenkte meg noe metall kanskje rock¨å lurer på hva som er å abefale i prisklassen rundt 2-5000kr

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For metal tror jeg... Jackson eller en Ibanez RG i den prisklassen. Men mest av alt - ta en tur innom en sjappe og test litt ulike, og se hva du syns er tøft selv. Prøv å danne deg et bilde av hva du liker, selv om det kan være litt tricky uten å ha spilt mye før. Bruk betjeningen, og vær forsiktig med råd av typen "du må... " og "du må for all del ikke..:". Ta alt med en klype salt, og forsøk så langt som mulig å danne deg din egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For metal tror jeg... Jackson eller en Ibanez RG i den prisklassen. Men mest av alt - ta en tur innom en sjappe og test litt ulike, og se hva du syns er tøft selv. Prøv å danne deg et bilde av hva du liker, selv om det kan være litt tricky uten å ha spilt mye før. Bruk betjeningen, og vær forsiktig med råd av typen "du må... " og "du må for all del ikke..:". Ta alt med en klype salt, og forsøk så langt som mulig å danne deg din egen mening.

Rg370dx er jo ikke så gæli, og den går vel for 5 tusen? :)

Den er dog produsert i korea, som visstnok er negativt, og jeg syns ikke den låt så bra, men spillbarheten og halsen var absolutt i toppklasse når jeg prøvde den. Det som jeg syns var litt rart er at fretsa ikke var så avrunda mot kantene på halsen - jeg kunne liksom kjenne at de var der.

Endret av jcberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rg370dx er jo ikke så gæli, og den går vel for 5 tusen? :)

Den er dog produsert i korea, som visstnok er negativt, og jeg syns ikke den låt så bra, men spillbarheten og halsen var absolutt i toppklasse når jeg prøvde den. Det som jeg syns var litt rart er at fretsa ikke var så avrunda mot kantene på halsen - jeg kunne liksom kjenne at de var der.

Jeg har en 350EX selv, som er helt identisk med unntak av plekterbrettet - og er helt enig - bortsett fra at lyden fra INF-pickupene er veldig bra. Før 2005 hadde de rett nok powersound pickups, de er ikke helt bra nok. Men INF som brukes nå er helt akseptable i den prisklassen. Selv om jeg har lyst til å sette inn DiMarzioer i min ;)

Koreamodellene har sett et kraftig oppsving i kvalitet over de siste åra btw ;)

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.