Gå til innhold
Le6ius

NY GITAR

Anbefalte innlegg

Hey jeg skal kjøpe en ny gitar , er ganske nybegynner men vil ha en tåli kvalitet så jeg slipper å bytte med det første. Tenkte meg noe metall kanskje rock¨å lurer på hva som er å abefale i prisklassen rundt 2-5000kr

på forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For metal tror jeg... Jackson eller en Ibanez RG i den prisklassen. Men mest av alt - ta en tur innom en sjappe og test litt ulike, og se hva du syns er tøft selv. Prøv å danne deg et bilde av hva du liker, selv om det kan være litt tricky uten å ha spilt mye før. Bruk betjeningen, og vær forsiktig med råd av typen "du må... " og "du må for all del ikke..:". Ta alt med en klype salt, og forsøk så langt som mulig å danne deg din egen mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For metal tror jeg... Jackson eller en Ibanez RG i den prisklassen. Men mest av alt - ta en tur innom en sjappe og test litt ulike, og se hva du syns er tøft selv. Prøv å danne deg et bilde av hva du liker, selv om det kan være litt tricky uten å ha spilt mye før. Bruk betjeningen, og vær forsiktig med råd av typen "du må... " og "du må for all del ikke..:". Ta alt med en klype salt, og forsøk så langt som mulig å danne deg din egen mening.

Rg370dx er jo ikke så gæli, og den går vel for 5 tusen? :)

Den er dog produsert i korea, som visstnok er negativt, og jeg syns ikke den låt så bra, men spillbarheten og halsen var absolutt i toppklasse når jeg prøvde den. Det som jeg syns var litt rart er at fretsa ikke var så avrunda mot kantene på halsen - jeg kunne liksom kjenne at de var der.

Endret av jcberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rg370dx er jo ikke så gæli, og den går vel for 5 tusen? :)

Den er dog produsert i korea, som visstnok er negativt, og jeg syns ikke den låt så bra, men spillbarheten og halsen var absolutt i toppklasse når jeg prøvde den. Det som jeg syns var litt rart er at fretsa ikke var så avrunda mot kantene på halsen - jeg kunne liksom kjenne at de var der.

Jeg har en 350EX selv, som er helt identisk med unntak av plekterbrettet - og er helt enig - bortsett fra at lyden fra INF-pickupene er veldig bra. Før 2005 hadde de rett nok powersound pickups, de er ikke helt bra nok. Men INF som brukes nå er helt akseptable i den prisklassen. Selv om jeg har lyst til å sette inn DiMarzioer i min ;)

Koreamodellene har sett et kraftig oppsving i kvalitet over de siste åra btw ;)

Endret av hucker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.