Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akkustisk


saft

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en ny akkustisk gitar ei stund nå, men klarer ikke å finne den rette. Jeg lurer litt på om dere har noen forslag eller tips?

Hva synes dere om gitarer som Furch Durango, Guild GAD40CE(eller noe sånt) og Takamine EGM532SC?

Eller bør jeg satse på brukt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furch durango er absolutt å anbefale. knall gitar. får ikke bedre til under 8000. hadde sikkert solgt like godt med dobling av prisen også :)

Endret av Mac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Takamine EGM532SC? [...]

Har den, anbefaler den, har anbefalt den tidligere, men det var en fyr på gitarnorge som hata den :( Husker ikke om han skrev hvorfor han ikke likte Takaminen, gidder ikke sjekke, men hvis han titter innom denne tråden håper jeg han gir gode grunner for å ikke kjøpe Takamine-gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Takamine EGM532SC? [...]

Har den, anbefaler den, har anbefalt den tidligere, men det var en fyr på gitarnorge som hata den :( Husker ikke om han skrev hvorfor han ikke likte Takaminen, gidder ikke sjekke, men hvis han titter innom denne tråden håper jeg han gir gode grunner for å ikke kjøpe Takamine-gitaren.

+1 . Takamine er gode dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durango har en vesentlig bedre akustisk lyd en takaminen, etter som den ikke har innebygd mic. Men man micer jo opp gitaren uansett, nesten ihvertfall. Har durango sjæl som du sikkert har skjønt. Har ikke angra en dag på at det ble den.

Endret av Mac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Takamine EGM532SC? [...]

Har den, anbefaler den, har anbefalt den tidligere, men det var en fyr på gitarnorge som hata den :( Husker ikke om han skrev hvorfor han ikke likte Takaminen, gidder ikke sjekke, men hvis han titter innom denne tråden håper jeg han gir gode grunner for å ikke kjøpe Takamine-gitaren.

+1 . Takamine er gode dem.

Flott med støtte på den :D

Durango har en vesentlig bedre akustisk lyd en takaminen, etter som den ikke har innebygd mic. Men man micer jo opp gitaren uansett, nesten ihvertfall. Har durango sjæl som du sikkert har skjønt. Har ikke angra en dag på at det ble den.

Ehm, da formoder jeg at du har prøvd akkurat den modellen av Takamine som her er diskutert, ikke sant? Takamine mener jeg har fått skryt fra flere hold for sine preamper/mikrofoner, og ærlig talt synes jeg det er kronglete å ha en gitar man må mikke opp hele tiden. Hvis man planlegger å bruke en akustisk mye i sammenhenger der PA-anlegg brukes, ser jeg ærlig talt ikke poenget med å kjøpe en gitar uten innebygget mic, med mindre man er klassisk-spillende da..

Jeg vet ikke stort om den delen, har ikke så mye erfaring ;) men er iallefall det jeg tenker om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den forstand at du synes det er kronglete å sette opp og plugge i micen, så gjør jo som regel scenefolka den jobben. Det er mulig det er litt mer kronglete, men du får da mye bedre lyd ettersom du har bedre gitar lyd i seg selv og du micer opp med en god mic. I takaminen har du en mic som er svært god, men det betaler du også får og dermed blir altså gitaren nesten underprioritert i forhold til micen.

Endret av Mac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den forstand at du synes det er kronglete å sette opp og plugge i micen, så gjør jo som regel scenefolka den jobben. Det er mulig det er litt mer kronglete, men du får da mye bedre lyd ettersom du har bedre gitar lyd i seg selv og du micer opp med en god mic. I takaminen har du en mic som er svært god, men det betaler du også får og dermed blir altså gitaren nesten underprioritert i forhold til micen.

Ok. Mister litt bevegelsesfrihet da, men... Hver sin smak :) Jeg synes jaffal det er veldig greit med innebygget mic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en takamine g-series, er vel noe alla den samma som du foreslår! jeg angrer idag bittert på at jeg kjøpte den. klangen i den er ikke mye å skryte av når den ikke er plugget i, men dersom du skal bruke den i konsertsituasjoner så er den bra!

prøv lariveé, fantastiske gitarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og god hjelp alle sammen. Var veldig nyttig!

Men "eroald" nevnte larivee her, hørt mye godt om dem. Men jeg lurer litt på hva prisen på deres gitarer er, og hvor man kan få kjøpt disse gitarene??

Endret av saft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop bestilt en Breedlove AD25/SM :)

Kan komme tebake med skikkelig review når jeg får den - om du vil :D

Grattis da!! Men hadde vært knallkult om du hadde orket å gjøre det;)

Takker :D

Skal gjøre det :) men er litt usikker på når jeg får den. Tror ikke Marios har den på lager nå :P Men den er bestilt i hvertfall, så review kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Allriiiiight! :D

Fikk gitaren i går :D

Er råfornøyd så langt :D Var faktisk perfekt satt opp og nestn perfekt stemt tilogmed :lol:

Finishen er helt uten noen feil, spillbarheten er helt upåklagelig og lyden er suveren :) Har kun testet den "plugget i" en gang, men skal nok få testet det mer (det låt i hvertfall svært lovende) :)

Er ellers en pen gitar å se på også ;):P

Har du spørsmål så fyr løs (er ikke vant til å skrive anmeldelser av ting, så du får heller spørre om du lurer på noe) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.