Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ang 2:90 rep


Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2:90 her om dagen. Den ble sendt uten noe form for padding så utfallet sier seg selv. Den fikk styg medfart.

Er den noen av dere som poster her som er kyndig på rep av rørforsterkere? Evt vet av noen som er dyktige. Helst i nordnorge. Koster en formue å sende denne kolossen så vil nødig sende den norge rundt.

Tilstanden er utvendige bulker. chassiet er blitt litt skjevt. Ingen lyd i kanal B. Etter ti sek luktet det svidd så da slo jeg av. Åpnet opp å fikk se dette:

Bilde039.jpg

Bilde040.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Uff... Jaja, om du vil starte litt selv, så finn fram et multimeter og test verdier.

http://www.tubefreak.com/mesa.htm#290

Husk at kondisene ennå kan være ladet. Ser ihvertfall ingen bleeder på det kjappe blikket jeg tok. Så husk å lade ut kondisene før du begynner å fikle (elektrosjokkterapi er ikke til å anbefale, og kan være dødelig).

Er jo flere som bygger amper der oppe i nord, men kommer ikke på hva de heter. Du kan jo ringe litt rundt på de forskjellige musikksjappene i nærheten og høre om de reparerer forsterkere, eller om de vet om noen som gjør det.

Ikke noe forsikring på forsendelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Uff... Jaja, om du vil starte litt selv, så finn fram et multimeter og test verdier.

http://www.tubefreak.com/mesa.htm#290

Husk at kondisene ennå kan være ladet. Ser ihvertfall ingen bleeder på det kjappe blikket jeg tok. Så husk å lade ut kondisene før du begynner å fikle (elektrosjokkterapi er ikke til å anbefale, og kan være dødelig).

Er jo flere som bygger amper der oppe i nord, men kommer ikke på hva de heter. Du kan jo ringe litt rundt på de forskjellige musikksjappene i nærheten og høre om de reparerer forsterkere, eller om de vet om noen som gjør det.

Ikke noe forsikring på forsendelsen?

Huff, vet ikke om jeg tør å pirke rundt nedi der. Har ikke lyst å bli zappa.

Men tror ikke sjappene i nærområdet har noen egen ampmann nei. Vet Marios har en men sist jeg snakka med dem ang en rutinemessig service på forrige ampen min var de litt: Nja, vi kan jo prøve liksom. Så fikk ikke mye tiltro til evnene til techen demmes.

Men mener posten har forsikring på alle oppkravspakker. De hadde hvertfall det før. Tenkte ikke på det for de fleste vet hvordan man pakker en forsterker, så jeg tok det som en selvølge at den ble skikkelig pakket.

En sender ikke bare avgårde en amp til den prisen kun embalert med en norgespakke eske. Å gutta i posten tar ikke i den med silkehansker. Hvertfall ikke når den veier så mye. (har hatt sommerjobb på postterminal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgespakker er forsikret med opptil 10000kr.

Har selv vært borti at en forsterker ble skadet i posten, og fikk alt dekket uten særlige problemer. Eneste var at jeg måtte fylle ut en kubikkmeter med papir.

Ta med deg ampen til posten, så får du dekket alt.. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgespakker er forsikret med opptil 10000kr.

Har selv vært borti at en forsterker ble skadet i posten, og fikk alt dekket uten særlige problemer. Eneste var at jeg måtte fylle ut en kubikkmeter med papir.

Ta med deg ampen til posten, så får du dekket alt.. lykke til.

Det var meget beroligende å høre. Takk Eivind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikret opp til 10000kr, men ikke når pakken ikke er ordentlig pakket inn.

Hadde det vært en idé å tatt en prat med avsender/selger kanskje?

Joda,

Har tatt en prat med avsender. Regner med han tråkker til visst posten nekter. Men nå skal det nå sies, enten en pakke er pakket godt eller dårlig så skal ikke posten misshandle pakkene heller. Etter å ha jobbet flere år i posten når jeg gikk på skole så vet jeg akkurat hvordan en pakke behandles i det systemet. Det starter med at postkontoret pakker den i store grinder. Disse fylles opp slik at en pakke ikke vil ligge å slenge rundt under transport. Så skaden har skjedd når den registreres på terminalene for inn og utlevering. Dette er en solid amp som ville tålt en trøkk, men den var etter turen i postsystemet blitt helt skjev. At denne har fått ekstra juling pga vekten er jeg også rimelig sikker på. Så jeg blir ikke å gi meg med det første med denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ansvar

Posten erstatter pakkens verdi inntil kr. 10 000 ved skade eller bortkomst."

Dette er det eneste som står om forsikringa til norgespakken.

Så visst de skal komme med at den ikke var skikkelig pakket så har ikke det NOE å si rent juridisk. Plus at dette var postens egen embalasje, som de atpåtil tar penger for, OG anbefaler som et godt alternativ visst du ikke gidder å pakke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ansvar

Posten erstatter pakkens verdi inntil kr. 10 000 ved skade eller bortkomst."

Dette er det eneste som står om forsikringa til norgespakken.

Så visst de skal komme med at den ikke var skikkelig pakket så har ikke det NOE å si rent juridisk. Plus at dette var postens egen embalasje, som de atpåtil tar penger for, OG anbefaler som et godt alternativ visst du ikke gidder å pakke selv.

jepp.. og HVIS de skulle begynne og skape seg.. hvem er det som har bevis for at pakken ikke var godt nok pakket inn ? har de fotografert den når han levert den inn..? :)

Dette er en vinn vinn situasjon etter min mening.. kan bare ta litt tid.

Endret av EivindS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.