Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass Guitar


Rusty

Anbefalte innlegg

Prøvde denne i dag og den virket ganske bra...http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_norway.html

er det en grei bass guitar for en nybegynner??(GAXB150)

Jeg kjenner flere som synes at det er en bra bass med god lyd til en billig penge. Selv har jeg ikke spilt på den, dessverre.

Legg merke til at denne har litt kortere mensur (lengde på strengene) enn det som er standard. Men forøvrig tror jeg det skal være et bra alternativ for en nybegynner (og også for en viderekommen som er på jakt etter litt rock'n'roll). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken burde jeg velge? GAXB150 eller GSR-180?? :P

og har mensur noe å si??

Spør du meg, så vil jeg si GAXB150. :) Men så har jeg heller aldri hatt sansen for noen av Soundgear-bassene til Ibanez... på den andre siden har jeg ikke spilt på GAX-en, heller... så sånn sett har jeg ikke så mye å bidra med! Jeg baserer min anbefaling utelukkende på andres erfaringer samt at du syntes bassen var ok selv.

Mensuren har ikke egentlig så mye å si hvis du begynner nå. For min del er det ganske viktig, men det er fordi jeg har flere basser og må switche mellom dem. Da er det en fordel at de er like.

Ellers vil normalt sett lenger mensur bety at instrumentet er "tightere" i bunnen. På mange 5-strengere bruker de 35" for å gi en enda tettere og "fastere" tone i h-strengen.

Men det er ikke noe fysisk som sier at en bass med 32" mensur låter dårlig. Stu Hamm (som kanskje noen har hørt om?) spiller utelukkende på 32", og det låter vel i grunnen bra nok???

Så hvis du trivdes med bassen er det ikke noen grunn til å la være å kjøpe den. :)

Synes du skal prøvekjøre dem og velge den du trives best med selv. Vi kan gi noen generelle råd og dele noen erfaringer, men til syvende og sist er det jo du som skal spille på den... :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.