Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass Guitar


Rusty

Anbefalte innlegg

Dette kommer vel an på hva slags musikk du skal spille, men hvis du vil ha et godt instrument som er lettspilt og med veldig fin lyd, finner du nok en brukt mex. jazzbass til mellom 3 og 4000 kr. Ellers har også Ibanez gode instrumenter i den prisgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ny og noe som er enkelt og få tak i

Riktignok ikke nytt, men det er en god og relativt Yamaha på musikkpraksis nå. Synes de ser ganske fine ut, og de jeg har testet har vært bra. Yamaha BB-406 til 3500

http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=111399

Hvis du skal kjøpe nytt blir det å vurdere OLP MusicMan kopier og Squier eller meksikansk Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå velger jeg å ikke starte en ny tråd siden jeg går utifra ca. samme prisklassen som trådstarter.. Jeg ønsker meg altså en nybegynnerbass og en forsterker. Siden jeg nylig brukte en del penger på Stereo-anlegg ønsker jeg da ikke å legge alt for store summer i potten. Dette er bassen og forsterkeren jeg har utpekt meg:

Bass - http://tabs.no/storefront.php?pid=13812&c1...45&c2=14222&c3=

Forsterker - http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=23660139

Spørsmålet mitt er om jeg gjør skamme på bassen ved å bruke denne forsterkeren? Hadde satt pris på om noen som kan litt hadde gitt meg svar..

Dette er som (tidligere ikke) sagt en bass til en nybegynner. Det er først og fremst snakk om hobbyspilling og garasjeband med noen kamerater...

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå velger jeg å ikke starte en ny tråd siden jeg går utifra ca. samme prisklassen som trådstarter.. Jeg ønsker meg altså en nybegynnerbass og en forsterker. Siden jeg nylig brukte en del penger på Stereo-anlegg ønsker jeg da ikke å legge alt for store summer i potten. Dette er bassen og forsterkeren jeg har utpekt meg:

Bass -

Forsterker -

Spørsmålet mitt er om jeg gjør skamme på bassen ved å bruke denne forsterkeren? Hadde satt pris på om noen som kan litt hadde gitt meg svar..

Dette er som (tidligere ikke) sagt en bass til en nybegynner. Det er først og fremst snakk om hobbyspilling og garasjeband med noen kamerater...

Thomas

I utgangspunktet er den forsterkeren helt kurant til øvingsbruk. Den er imidlertid ikke særlig kraftig, så hvis du har trommer med i det garasjebandet ditt, da vil det nok ikke låte noe særlig bass gjennom støymuren.

Hvis du derimot går opp mot 60-100 W, så vil det fungere mye bedre. Behringer har relativt kurante forsterkere i denne størrelsen som ikke koster skjorta. For 1900 får du en 60W, og drar du på til 2400 får du en på 120W. Jeg vil nok anbefale en slik forsterker, dersom du skal spille ute med folk. (Det finnes nok andre rimelige alternativer også, bl.a. fra Hartke, Kustom og Laney).

Når det gjelder bassen er nok den sikkert relativt kurant i den prisklassen. Jeg ville også vurdert OLP, Morgan og Cort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå velger jeg å ikke starte en ny tråd siden jeg går ......

Louder er ikke så gærn ;) Morgan er noe du kan vurdere hvis du ikke har bestemt det helt for å gå for Louder bassen. Jazz Bass kopi koster 2.500,-

De er slettes ikke så dårlig som mange skal ha det til. Jeg har i såfall god erfaring med Morgan. Regner med de er super for nybegynnere.

Når det kommer til forsterker vil jeg anbefale Behringer BX-600 eller BX-1200. De koster 2.000 / 2.600,-

Vil tør å påstå at det er mye bass forpengene. Har selv en BX-1200. Den spiller mer enn høyt nok til hjemmebruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Nå velger jeg å ikke starte en ny tråd siden jeg går ......

Louder er ikke så gærn ;) Morgan er noe du kan vurdere hvis du ikke har bestemt det helt for å gå for Louder bassen. Jazz Bass kopi koster 2.500,-

De er slettes ikke så dårlig som mange skal ha det til. Jeg har i såfall god erfaring med Morgan. Regner med de er super for nybegynnere.

Når det kommer til forsterker vil jeg anbefale Behringer BX-600 eller BX-1200. De koster 2.000 / 2.600,-

Vil tør å påstå at det er mye bass forpengene. Har selv en BX-1200. Den spiller mer enn høyt nok til hjemmebruk ;)

Jeg kan godt anbefale Louder Jazz bassen (koster rundt 1900) ettersom dette var hoved bassen min i 2 år(foretrakk den tilogmed over Jackson KBX bassen jeg eide, jacksonen hadde fin hals, men lyden i Louderen var faktisk bedre tiltross for at jacksonen var aktiv...)

kanskje jeg bare var heldig, men jeg syns min hadde en fin og god hals, jeg kan absolut anbefale denne bassen til nybeggynere.. jeg kunne faktisk tenkt meg og anskaffe en igjen og kustomisere den(bytte ut pickuper, stemme skruer, bro ogsånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noen gode pakke løsninger :D ???

Forsterkerene bruker å vær grusomme. De klarer ikke å bli spilt høyt, og så har noen av dem en tendens til å vreng selv når Eq blir stil til fullt på en av båndene.

Bass gitarene bruker å vær av grei kvalitet. Ikke noe å skryt så mye over, men de kan spilles på.

Jeg ville heller satset på å kjøp bass og forsterker hver for seg. Det vil nok bli bedre.

Morgan basser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.