Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske artister- gode nok lyrisk?


tisi1

Anbefalte innlegg

de siste årene så har det dukket opp en del nye norske artister, jeg nevner i fleng Maria Mena, Maria Arredondo osv. Og etter Idol hysteriet kom Kurt, david og Gaute. Hva mener dere her om hvordan musikk norge har utviklet seg kvalitetsmessig. Har sangene bra nok grunnlag i pop verden, (innenfor rock/punk er det masse bra så der går jeg ikke inn og ripper opp)

For min del er det tekstene som betyr mye for meg og når da Dina kommer slengene med Bli hos meg som er prikk lik på For evig min, blir det rett og slett for dumt. Er ikke tekstene viktige lengere,er det bare en fengende melodi som skal til. Selvfølgelig er en fengende melodi viktig for at du skal gidde å høre på låta,men er det ikke dypere enn det, skal ikke teksten også ha en mening?

Selv er jeg ikke stor fan av pop bransjen, men jeg innrømmer at jeg har invistert i albumet til Erik Faber, et album som jeg liker godt, med gode tekster som er godt pakket inn i metaforer ol.

Kanskje litt uklart hva jeg prøver å få respons på her, men det jeg vil vite egentlig er om de norske artistene som er kommet opp i det siste er bra nok lyrisk, har de noe å tilby som er annerledes enn alt som er skrevet før og er det viktig at de skriver tekstene sine selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ikke hva du hører på som er poenget. du kan vel ikke ha ungått landeplagen Bli hos meg av Dina? Det er jo vondt å høre på og da hvis man begynner sette seg inn i teksten... Jeg sier ikke mer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da jeg mener, er tekstene til norske artister for dårlig, det blir for dumt når sanger som dette (hvis det kan kalles det) er det som selger best i vårt land. Da føler jeg at hele poenget med god musikk forsvinner egentlig når det ikke skal mer til for å skrive "bra musikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er vel ikke det sunneste innenfor musikk bransjen, hadde vi kanskje latt folk som faktisk kan bidra med noe få lov til å prøve seg innenfor plate bransjen ville nok ting sett litt annerledes ut vil jeg tørre å påstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Innenfor rock så har vi jo mange bra og electronica norge har også vist at de kan noe de og. Ralph Myerz f.eks har jo fått kjempe suksess. og rock i Norge f.eks Johndoe,Peel,Hangface osv. Masse bra musikk i Norge nå, hvis vi ser bort fra pop norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Innenfor rock så har vi jo mange bra og electronica norge har også vist at de kan noe de og. Ralph Myerz f.eks har jo fått kjempe suksess. og rock i Norge f.eks Johndoe,Peel,Hangface osv. Masse bra musikk i Norge nå, hvis vi ser bort fra pop norge

Eller svartmetall-norge, der er vi konger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.