Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske artister- gode nok lyrisk?


tisi1

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får ikke hørt de, noe som klikker på min PC.. jaja, får prøve en annen gang da. MEN FOLKENS HØR PÅ JASON MRAZ U& I BOTH (live versjon) helt utolig.

Sjekk også ut Peel (www.peeluniverse.com) ikke oppdatert på en stund den siden, men det er smakebiter på musikken og hør da på Crack og This is my life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritt artister.

Jason Mraz (www.jasonmraz.com ) singer/songwriter :) :))

Peel - Rock

John Mayer- singer/songwriter (albumet Room for squares er utrolig)

Ed Harcourt- singer/songwriter ( All of your days will be blessed, genial sang)

Jesse malin- singer/songwriter- produsert av Ryan Adams

Ryan Adams- singer/songwriter- rock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter snart 20 år i utlandet både snakker jeg, skriver og tenker bedre på Engelsk enn på Norsk og jeg synes ikke Norsk lyrikk er noe dårliger en Engelsk. Jeg tror noe av årsaken kommer av at Norske artister først skriver på Norsk og så prøver og oversette ordrett til Englesk. Det går aldrig bra... ikke i næringslivet, og sikkert ikke i musikk bransjen heller.

For å skrive bra på Englesk må man tenke på Engelsk, og for å skrive bra på Norsk må man tenke på Norsk. Og når man skal forholde seg etter en melodi samtidig, blir dette vanskelig og resultatet deretter.

Når man oversetter må man se på helheten i inneholdet og så skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sendte albumet hans til england og da fikk de deti retur av to grunner: 1. uttalen på engelsk var for dårlig og 2. tekstene var for sårlig....

Ja kansje d.. men den uttalen på engelsk som han gjør, gjør han jo med vilje! Hadde morten abel Kommet fra England eller USA så hadde han hvert kjempestor! Tenk deg hvis turboneger hadde kommet fra USA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.