Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norske artister- gode nok lyrisk?


tisi1

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert mange som er uenige med meg i dette, men på låtskriver-sida syns jeg faktisk Unni Wilhelmsen fortjener å bli nevnt...

Må si meg så kraftig enig i dette. eg tror ikke hun har fått nok skryt for det hun gjør, hun har helt utrolige tekster som gir en følelse av ærlighet og at hun faktisk skriver om ting hun har peiling på.

PS: ingen synger "Vinterbror" (tekst: Lillebjørn Nilsen) bedre enn henne, hvis du har mulighet ,hør når hun synger den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noe DRITT :) Skikkelig kvasi 80-talls wannabe-helloween ting :)

Nå sier jo du stort sett at du hverken har hørt Helloween eller Pagans Mind da .. Haha .. Det er jo stort sett HELT forskjellig...

Last ned Through Òsiris Eyes , The Seven Sacred Promises Back og Conception du ,.. og så kan du ytre din mening :P

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen over her som nevnte St.Thomas... Der må jeg si at der har vi en helt utrolig flott lyriker, han er så ekte i tekstene sine. Selv om han kanskje ikke er den som synger renest (noe som er veldig sjarmerende, for han legger ikke skjul på det) så har han vel kanskje noe av den mest hjertevarme musikken som er der ute i dag. Det vil ihvertfall jeg påstå.. St.Thomas er en grom kar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av nordmenn som kan å skrive gode tekster. F.eks:

Dumdum Boys. Vanskelig å skjønne et kvekk, men ordene klinger nå iallefall som bare juling.

Ellers vil jeg nevne den avdøde storheten Per Bergersen. Depp og (uintensjonell?) humor i skjønn forening.

Så bare må jeg ha med noe sotmetall og; Tulus, Emperor, Khold, Dødheimsgard, Satyricon og de første 3 platene til Ulver (sikkert nok gode de som kom etter stilskiftet og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.