Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgen Bass


Leonard

Anbefalte innlegg

Den Jazz Bassen var temmelig deilig :D

Jeg var på Ringkjøp (Bodø) idag, og test alle bassene de hadde (mesteparten i såfall).

Ble egentlig skuffet av Music Man, virket tungtspilt. OLP'en var faktisk bedre, syns jeg.

Warwick'ene var greie, men ekstremt dyre.

Jeg skal ha, med tiden, en svart Fender Jazz Bass Fretless. Men de er slettes ikke lett å komme over på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den Jazz Bassen var temmelig deilig :D

Jeg var på Ringkjøp (Bodø) idag, og test alle bassene de hadde (mesteparten i såfall).

Ble egentlig skuffet av Music Man, virket tungtspilt. OLP'en var faktisk bedre, syns jeg.

Warwick'ene var greie, men ekstremt dyre.

Jeg skal ha, med tiden, en svart Fender Jazz Bass Fretless. Men de er slettes ikke lett å komme over på bruktmarkedet.

Hvis MusicMan'en var tungspilt tror jeg den var dårlig satt opp. Og hvis du vil ha deg en svart fretless fender, kan du du jo se etter en svart jazz bass og bytte halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om å kjøpe meg en Morgen bass.

Er det noen som har erfaring med morgen?

Eller fins det andre merker jeg heller burde satse på?

Ville heller gått for en Fender bass.

USA er jo å foretrekke.

Selger en Mexico Fender Precision nå, som vistnok skal være det bedre enn japanerne, men har bare hørt det, har ikke noe mye peil på bass selv.

Vil du ha en Mexicansk Fender Precision, så er det bare å si ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for en Fender bass.

USA er jo å foretrekke.

Selger en Mexico Fender Precision nå, som vistnok skal være det bedre enn japanerne, men har bare hørt det, har ikke noe mye peil på bass selv.

Vil du ha en Mexicansk Fender Precision, så er det bare å si ifra ;)

Mexico-fenderene skal vistnok ikke være bedre enn japanerne, nei. Det er omvendt. :P

uansett er de gode de og, hvertfall i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått for en Fender bass.

USA er jo å foretrekke.

Selger en Mexico Fender Precision nå, som vistnok skal være det bedre enn japanerne, men har bare hørt det, har ikke noe mye peil på bass selv.

Vil du ha en Mexicansk Fender Precision, så er det bare å si ifra ;)

Japan modeller er bedre, men fremdeles så er mex Fender veldig gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å testet en Morgan (sjekk det, jeg skrev det riktig!) bass. Den var så som så på vanlig spilling, men på slap og pop var den helt sinnsyk. Jeg lyger ikke når jeg sier at den MusicMan jeg har spilt på ikke har står sjans mot den bassen.

Hadde med to venner, en som ikke kan noe spesielt om gitarer og en som har spilt gitar veldig lenge. Begge ble nokså overrasket da jeg spilte litt på den Morgan bassen.

Jeg vet ikke om det kan vær noe spesielt med akkurat den bassen. Men den er i såfall sinnsykt på slap og pop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å testet en Morgan (sjekk det, jeg skrev det riktig!) bass. Den var så som så på vanlig spilling, men på slap og pop var den helt sinnsyk. Jeg lyger ikke når jeg sier at den MusicMan jeg har spilt på ikke har står sjans mot den bassen.

Hadde med to venner, en som ikke kan noe spesielt om gitarer og en som har spilt gitar veldig lenge. Begge ble nokså overrasket da jeg spilte litt på den Morgan bassen.

Jeg vet ikke om det kan vær noe spesielt med akkurat den bassen. Men den er i såfall sinnsykt på slap og pop.

Det er et godt eksempel på at pris ikke nødvendigvis trenger å bety så altfor mye.

Men for å danne deg et skikkelig bilde bør du prøve dem mot hverandre litt mer enn bare 10 minutter hver. Ta den du føler mest for etterpå (men få noen til å hjelpe deg å sjekke byggekvalitet hvis du ikke er "ekspert" selv). Vil nok tro at MusicMan SUB er en del høyere kvalitet rent teknisk enn Morgan-bassen.

Det kan ligge mye i justering og slikt, også, så sørg for at begge er skikkelig satt opp og justert før du tar en endelig beslutning. (Det kan også være lett å la seg blende... så ta en tur til og sjekk en gang til før du bestemmer deg). :)

Jeg har ikke sansen argumentasjonen til alle dere som glatt avviser Morgan og andre "billig-basser." Det finnes nyanser, og det finnes gode og dårlige instrumenter. Men poenget er at kjøper du en Sadowsky er du garantert kvalitet HVER gang. Kjøper du Morgan må du være kresen, for der svinger kvaliteten voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.