Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Custom '57 Black Beauty


Goggen

Anbefalte innlegg

Det var noen her som for en stund siden sa "meningen med livet er å eie flest mulig gitarer". Vel, som dere vet så kjøpte jeg meg en ny AmStrat for et par uker siden etter å hat tatt opp spillingen igjen etter 20 år - det kommer forresten ganske kjapt tilbake når man først begynner å øve regelmessig - har funnet en veldig god lærer også (som faktisk snakker engelsk).

Vel, jeg kom over en Gibson Les Paul 57 Custom Black Beauty og han som eier den er interessert i å selge den (ca. 20000 vill han ha for den, men som alt here i Riga, kan det prutes). Den var strøken å låt helt kjempemessig - skiller seg fra vanlig Gibsons ved at den har 3 humbuckers.

Så, nå skjønner jeg hva dere mener med å eie flest mulig guitarer. Det suger i magan. Men er dette et bra kjøp/invistering? Den skal være produsert i 97 vistnok men nesten ikke brukt. Har vært mest til pynt hos en fanatiker (som meg selv, hehe) :). Er dette noe som stiger eller synker i pris etter hvert som tiden går? Hvor kan jeg finne mere informasjon om den? Har prøvd Gibson.Com men der finner jeg den ikke.

(Dere trur nok jeg er spenna gærn tenker jeg)... :)

Håper noen andre kjøper den før jeg får bestemt meg. Ellers blir det kvelden å kroken på døra når jeg kommer hjem til kona...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her som for en stund siden sa "meningen med livet er å eie flest mulig gitarer".

Hehe tror det var meg :P

Eg tror du har en konge gitar her. Og mener gibson stiger litt i pris. Om årgangen e god vet eg ikkje, men tviler sterkt på at gitaren taper mye verdi i kronatos etterhvert som tiden går, heller det motsatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt info:

Historic 57 LP Black Beauty

The Historic Custom is made by a special division at Gibson. Its amazing-sparkling, clear, resonant, & immediately recognizable. Constructed with a solid mahogany body, a carved mahogany top & bound with alternating white-black binding on the top and bottom of the body. Its mahogany neck, ebony fingerboard & deluxe pearl inlays add to the beauty. Gibson loads the 1957 with two ’57 classic PAF reissue pickups with gold plated polepieces, and double combination ABR-1 & Stopbar tailpiece...adjustable both horizontally and vertically. The 57’s ebony lacquer finish provides a rich contrast with gold-plated hardware. Deluxe hardshell case included. Gibson’s 100-year history is rich with legendary guitars, and these legends live in the Historic Collection. The history of popular music goes hand in hand with Gibson guitars and history is still being made by Gibson’s Custom, Art & Historic Division.

Body

Top wood: Carved mahogany Back wood: Solid mahogany Binding: Multi-ply white/black on top and back Available left-handed: Yes for 2 pickup, 3 pickup, and master tone 1957 Les Paul Custom Reissue Finish Colors: Ebony, Faded Cherry (2 pickup only)

Neck

Neck construction: 1-piece mahogany Fingerboard wood: 22 fret ebony Inlays: Pearl block Binding: Single-ply white Profile: Rounded Scale length/Nut width: 24 3/4"; 1 11/16"

Electronics & Hardware

Pickups: Burstbucker 1 (rhythm) and 2 (treble); Burstbucker 1 in middle position on 3 pickup configuration *Other: CTS pots and bumble bee caps Controls: 2 volume, 2 tone, 3-way switch; 3 volume, 1 tone on master tone configuration Hardware color: Gold Bridge/Tailpiece: ABR-1/Stopbar or optional Bigsby tremolo *Other: Thin, original-style toggleswitch washer and jackplate Tuner style: Kidney bean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.