Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat og mikrofoner


as-man

Anbefalte innlegg

Er det slik at mikrofonene på en strat kun henger i plekterbrettet?

Jeg skal ha meg en strat og den skal (om ikke akkurat med en gang, så innen et par år) ha Texas Special mic'er. Jeg har sett på en Fat Strat med vanlige mic'er, men fat strat har som kjent en humbucker. Holder det at jeg kjøper et vanlig plekterbrett når jeg kjøper de nye mic'ene, eller må jeg gjøre noe mer for å gjøre en fat strat om til en "vanlig" en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bare kjøper 2 Texas Specials går det helt fint, så kan du beholde 'buckeren i stolposisjon og rocke med den når du trenger. H-S-S er mer fleksibelt enn S-S-S, med mindre du skal spille Shadows. Da trenger du en single coil i stolposisjon...!

Hvis du bare MÅ ha 3 Texas Specials, må du nok ha et nytt plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg riktig lurer du på om det er "plass" til en humbucker selv om det i utgangspunktet er S-S-S-oppsett? Ja, mikkene henger i plekterbrettet, men det er likevel slik at det (avhengig av modell) ikke nødvendigvis er frest ut plass til humbucker i treverket under plekterbrettet. Det bør du sjekke ut før du kjøper straten, ellers kan du jo f.eks se om du finner en Lone Star-strat (tror det er det de heter) på ebay, disse kommer med en Pealry Gates Plus humbucker i stol, og to Texas Specials singlecoils. Burde funke som smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ER installert en humbucker på den jeg lurer på. Og jeg vil ha en sc istedet...

Jeg skal kjøpe brukt og jeg er vel litt kresen på utseendet, og jeg har sett litt på en fat strat som jeg synes ser fin ut, og som ikke koster så mye som f.eks. en brukt utgave av SRV-signaturutgaven som jeg egentlig har lyst på.

Men spørsmålet blir jo om "fat strat + pickguard + 3 texas specials" blir dyrere enn å kjøpe srv-modellen direkte. Men da kunne jeg ihvertfall fått delt opp kostnadene over en viss tid.

Jeg får se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.