Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger?


Gillosepoy

Anbefalte innlegg

Igår røk en streng på den akustiske gitaren min.. Jeg hadde uansett tenkt å bytte strengene (som er veldig slitte).. jeg hakke peiling på hvilke strenger jeg bruker... Men jeg skal til Oslo i morgen å kjøpe nye.. Så noen som veit om noen gode strenger til en grei pris?

(ps: nylon strenger, fælt.. Sku ønske jeg hadde en stålsrtenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker D'Addario Classical Pro-Arte, hardheten er litt opp og ned, jeg kjøper stort sett noen litt harde, men om du bare skal ha til vanlig klunking er sikkert standardhardhet fint. Det meste funker sikkert fint, men det er altså de jeg bruker, og de koster ikke så altfor mye. Og ja, du kjøper selvfølgelig 2 sett (eller flere) ellers må du kjøpe nye neste gang du ryker en streng, og det er jo et durabelig slit å holde på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Elexir(goretex) er veldig fornøyde med dem, fordi de varer 3 ganger lengre enn vanlige.. ikke alle er fornøyde, og med dårlig oppsett og ufølsom spilling ryker de lett.

Hadde jeg spilt bare akkustisk ville jeg ikke brukt Elixir, fordi de er lit matte i klangen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.