Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tykkere strenger


Leonard

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åssen størrelser har du fra før av?

jeg har ikke noe problem å spille på tykkere strenger iaff :)

Jeg er slettes ikke sikker :unsure:

Bassen jeg har er fra en sånn såkalt "gigbag". Hartke SB15, hvis jeg ikke tar mye feil. Skulle nok tro at strengene er rundt om "standard" størrelse :P Vet ikke om det finns noe standard :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være strengene.

Det kan også være pickupene dine!

Det er mulig de er for dårlige, rett og slett.

Men prøv ett sett med tykkere strenger først du, billigst det ;)

Har nok ikke noe med strengene å gjøre, bassen trenger å justeres. Øk høyden på pickupsa, senk strengene, mye som kan gjøres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen er nokså justert i alle rettninger :P strengene er justert ned så lavt som det går. Siden den opprinnelig var fret, så fjernet jeg dem. Fretless B) At mic'ene er dårlig ser jeg ikke bort ifra. Jeg blir nesten skuffet hvis de ikke er det. Men nye mic'er koster vel ihvertfall over 2.000,-

Nye strenger regner jeg med ligger på rundt 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen er nokså justert i alle rettninger :P strengene er justert ned så lavt som det går. Siden den opprinnelig var fret, så fjernet jeg dem. Fretless B) At mic'ene er dårlig ser jeg ikke bort ifra. Jeg blir nesten skuffet hvis de ikke er det. Men nye mic'er koster vel ihvertfall over 2.000,-

Nye strenger regner jeg med ligger på rundt 500,-

bestill mikker fra usa, du sparer masse! det har jeg gjort :)

bestilte noen DiMarzio Model J mikker, de kosta meg 750kr inkl frakt

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen er nokså justert i alle rettninger :P strengene er justert ned så lavt som det går. Siden den opprinnelig var fret, så fjernet jeg dem. Fretless B) At mic'ene er dårlig ser jeg ikke bort ifra. Jeg blir nesten skuffet hvis de ikke er det. Men nye mic'er koster vel ihvertfall over 2.000,-

Nye strenger regner jeg med ligger på rundt 500,-

Hvis du har problemer med at det er forskjell i lyd (og kraft) på D og G-strengen i forhold til E og A, så kan det skyldes at avstanden fra pickupen og opp til strengene på den siden er for lang. Husk på at E og A-strengene er mye tykkere, og dermed gir kraftigere el-signal i micene enn de tynnere strengene, og derfor kan det hende at du må heve pickupene noe på diskant-siden.

Før du gjør noe drastisk (som f.eks. å kjøpe nye micer), så ville jeg definitivt tatt bassen med til noen som kan justere den opp for deg. Prøv det enkleste og billigste først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte noen DiMarzio Model J mikker, de kosta meg 750kr inkl frakt

Det var jo ikke så ille det :D Da er en mulgihet da ;)

MrWalker

Jeg skal test å hev på D og G siden.

Juster bassen, det får jeg ta etter jeg har fått nye strenger og sett på mic'ene. Den er justert slik jeg vil ha det. Veldig spesiell spille stil. (den er sikkert helt feil justert, men men)

BTW, hva er tykkelesen på B strengen på en 5 strenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke så ille det :D Da er en mulgihet da ;)

jepp :) det som er bra med DiMarzio Model J er at man kan heve mikrofonpolene på hver streng individuellt :) så kan du få mer kraft i D og G uten at E og A blir helt boomy.

standard på B streng er mellom .125 til .130

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiMarzio Model J høres ut til å vær en god kandidat hvis jeg skal kjøpe nye mic'er ;)

Tenkte det kunne bli temmelig grom lyd hvis man tok B, E, A, D strengene fra en 5 strenger å satt dem på en 4 strenger. Jeg elsker å eksperimenter med bassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.