Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster Mexico eller Epiphone Les Paul Standard?


trygve88

Anbefalte innlegg

Rent økonomisk tror jeg du får mer ut av pengene om du kjøper Les Paulen (og om du kjøper en brukt Les Paul til 6000,- bør du få en veldig bra en). Om du vil ha Les Paul eller Strat er en annen sak, det må du nesten finne ut av selv. Tenk gjennom hvilken type musikk du kommer til å spille, prøv noen gitarer i forskjellige butikker (med forsterker!) og se hva du klarer å komme frem til. Da kan du eventuelt komme tilbake til forumet, med noen flere erfaringer, og spørre videre, når du har et litt bredere fundament å bygge spørsmålene dine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo to helt forskjellige gitarer... det kommer helt ann på spillestil hvilken du bør kjøpe.. og ikke minst hvilken type gitar du liker ... Jeg har alltid spillt på strat, men kjøpte meg for snart et år siden en les paul studio, som jeg knappt har brukt og vurderer og selge, fordi jeg hele tiden foretrekker stratten.. Gibson har feitere lyd, men jeg har mye mer spilleglede av stratten.. Gibson blir for stivt og massivt.. det eneste den duger til er typiske akkord ting (pga følelesen du får av hvor du er på bånda), mens stratten er mer "løs" og fin til solo ting...

Vet ikke om du skjønte noe av det, tror jeg snakket rundt meg selv et par ganger her, men poenget er.. prøv før du kjøper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.