Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul


Enter

Anbefalte innlegg

Tull og fanteri..

Han hadde en kopi laget av en lokal gitarbygger på apettite-tiden da han ikke hadde råd til ekte vare..

Gibson ville aldri tillatt noen å sette deres logo på en annen gitar uansett, har dere sett hvordan se saksøker i øst og vest om dagen? Tror dere de da ville tillatt noen å sette Gibson på en kopi??

Slash bruker diverse Gibson gitarer om dagen, både standarder og re-issue standarder, samt sin egen signatur.

Han fikk den av en som jobbet i studio, når han ødela sin egen gitar. Han 'bestilte' aldri den gitaren.. var også her han ble hekta på SD-A2P mikkene.

Det med Gibson logoen var bare en teori.. og i dette tilfelle er det ikke så usannsynlig. Gibson vil at alle skal se at Slash spiller deres gitarer, men hvis den han bruker mest ikke har den logoen, er det jo et lite problem for dem. Så jeg ser ikke hvorfor de skulle ha noe problem med å klistre et Gibson dekal på headstocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, sånne "Gibson decal" teorier er bare sludder og pølsevev..

Tror du Slash hadde fortsatt å spilt på en annen gitar om Gibson hadde skrevet kontrakt med ham, gitt han x-antall tusen $$$ og ny gitar??

Jeg vet han har drevet mye merd heroin, men SÅ rusa tror jeg adlri han har vært.

Grunnen til at han liker SD Alnico II Pro'ene er fordi den kopigitaren hans hadde dem, om han fikk kopien av en i studio eller ikke er ett fett, faktum er at DET var en kopi, står det Gibson på noe han spiller på eller har spilt å¨, så er det en gibson.. Konspirasjonsteorier kan du drite langt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slash spiller på ekte Gibson gitarer, så enkelt er det. Uansett hvor du ser slash med en gitar så har han en gibson.

Og slash driver ikke på å limer gibson logoer på fake gitarer!HALLO!!!

Hvis man går inn på snakepit.org, så ser man at mannen elsker GIBSON les Paul. Gibson les paal og topphatten hans er jo varekerket hans!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, slapp av folkens. Konspirasjonsteorier? :roll:

Poenget mitt er at for Gibson sin del, er det ikke noe negativt i å klistre et Gibson merke på toppen av kopi-gitaren hans.. og Slash personlig gir nok f*en i hva som står der, så lenge han får bruke den.

Jeg har aldri sagt at det er "helt sant" bla bla.. bare at det var en mulighet, siden du veeeldig sjelden ser Slash med noe annet enn Gibson. Selv om han sier selv han digger den gitaren.

Han får betalt for å si han eeeelsker Gibson Les Paul.. men han har også sagt at en del av Gibson gitarene han har er dårlige !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginson = $$$$$

Slash = $$$$$

Hvorfor tror du ikke det er ganske usannsynlig at Slash spiller en gitar Gibson betaler han for å la være?

Vi snakker ikke om fattige musikere med fersk kontrakt her, vi snakker om en av de mest berømte gitaristene i moderne tid, og la oss si det sånn, har han en kontrakt med Gibson (som han har) så vil ikke Gibson tolerere at han spiller kopi-gitarer, uansett hvor flott dekal han skulle ha limt på.. En slik sak ville vært skandale for Gibson og kunne kostet dem millioner.

Det er snakk om MYE penger her, såpass mye at Gibson ikke finner seg i dritt, og såpass mye at Slash fint klarer å la en kopi bli liggende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele diskusjonen er blitt idiotisk...

Det er finnes ikke sannsynlig at slash limer på gibson logoer på fake gitar...

Det førstår vell de fleste av oss!!!

Og mannen har jo spillt i et av rockehistoriens største band, så han har sikkert penger nok til å si nei til en gibson avtale med mindre han liker gitarene!

Han har jo til og med en egen signatur modell hos gibson som han bruker en god del!

""His first electric was a copy of a Gibson Explorer. Later guitars included a Memphis Les Paul copy, a B.C. Rich Mockingbird, a B.C. Rich Warlock, a Fender Stratocaster, a Jackson Firebird copy and a Charvel. Sadly, almost all of these early SLASH guitars were sold to support his former drug habit. "

"Everyone knows SLASH favors the Gibson Les Paul guitar"

Hentet fra Slash sin offisielle side!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, la meg omformulere det litt da. På bilder, og konserter holder han seg nok til Gibson sine gitarer. For å vise at han bruker deres gitarer, men i studio ville jeg ikke sett bort ifra at han drar frem kopien. Fyren har nok av penger, og har alltid vært en som bare bryr seg om lyden til en gitar, ikke navnet på toppen.

Som sagt, merkene var bare en veldig dårlig tanke. Jeg sa aldri at det var sant.

Klart han liker Gibson gitarene.. les hva jeg skriver!! Han har et par Gibson gitarer han liker, men er også ufornøyd med mange Gibson gitarer.

Rett fra Guitar Legends: Slash bladet (siste avsnittet spesielt !)

GW: Your main guitar is, of course, the Gibson Les Paul. Do you generally prefer Standard, Customs or what?

Slash: Standards. I have a '58 and a couple of '63 Customs, which look great. One of them's got three pickups. But they're [the customs] too thin sounding for me. So everything else I use, besides the Goldtops, are Standards. I also have two handmade Les Paul copies, one of which is my main guitar- the one with the zebra pickups. (...)

GW: Why a Gibson replica?

Slash: They're better than the ones made by Gibson. Sorry- I love Gibson dearly. They really try hard to give me guitars, but they just don't sound right. They're still trying to build me one. So mainly I use old Gibsons that I bought. I've spent something like $400,000 on guitars in my career. And Gibson's only given me three guitars that I use live. Two of them are the first two guitars they ever gave me, while the third's a Goldtop I got more recently. But even these I won't use in the studio- they're just not good enough. I'm real particular about tone. I can hit one chord, and if it doesn't have the right combination of warmth and brightness, I just can't use the guitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en 58 custom skal høres "thin" ut i forhold til en standard..

Var ikke custom= mahognytopp på den tiden? Mahogny i stedet for lønn, pluss massiv mahogny kropp i forhold til weight relieved, at han opplever det som "thin". Ville heller trodd ikke "bright" nok, "too muddy", not "sparkling" eller noe, men "too thin"? Er det noe jeg har misforstått her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.