Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

marshall mg fortserker topp+hode


Boffen

Anbefalte innlegg

Finner jo rørampen til samme pris som er 1000 ganger bedre, for all del! MG serien til Marshall er det verste du kan ha, ser at du har bilde av kongen sjøl ( mick mars ) i avataren, tro meg da er ikke MG serien rett for deg.. eller noen andre igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, fitn at dere sa det var dårlig da, unnskyld for å vikre dum men hva er egentlig forskjellen på røramp og vanlig? har noen noen tips over røramper da?helst under 10000 men også helst med topp og kabinnet, men det er vel aksnkje umulig?uansett hadde vært fint med en rør fortserker til under 10.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok, fitn at dere sa det var dårlig da, unnskyld for å vikre dum men hva er egentlig forskjellen på røramp og vanlig? har noen noen tips over røramper da?helst under 10000 men også helst med topp og kabinnet, men det er vel aksnkje umulig?uansett hadde vært fint med en rør fortserker til under 10.000

Du kan få en veldig god forsterker for under 10k. Hvorfor må det være stack (topp+kab) forresten? Jeg har det nå, og angrer som F for at jeg ikke fant meg en kombo ("vanlig" forsterker) isteden. Er unødvendig mye arbeid å flytte greia. Det ser fett ut, ja, men jeg ville heller hatt en kombo. Og en ting til, watt. 100W er også altfor mye, helt unødvendig. Spesielt hvis du vil ha rør-amp. Rør amper virker sånn at jo mer du skrur opp volumet, jo mer "sprekker" røra (altså, vreng). Å vri en 100W amp til den sprekker naturlig er sykt høyt. 50W er MER enn nok. :D

Vet ikke hvilken lyd du vil ha, men sjekk Peavey Classic, Fender Blues Junior, Fender Hot Rod Deville/Deluxe, Marshall DSL-401, TSL-601... sikkert flere også, men de er verdt å sjekke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar, tenkte topp og kabinnet pga og kunne oppgradere kabbinetet, og vil ha et litt "allround lyd" spilelr mest rock/hard/metal men er ofte inn på blues og alt annet og egentlig... med andre ord: en forsterker med skikkelig lyd men også mulighet for en veldig clean lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp kombo dersom du ikkje absolutt treng meir enn 2x12. Du kjem garantert til å angra på at du må drassa 50 kg ekstra fram og tilbake til øving og konsertar. Du begrunnar det med at du evt. kan oppgradera kabinettet, men forskjellen mellom kabinetta er strengt tatt ikkje så jævli stor. eg køyrer amp til 20k gjennom eit kabinett til 4 og det funkar fint som snus. Marshall DSL401 kan sikkert tilfredstilla dine krav, og den får du ny under 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begrunnar det med at du evt. kan oppgradera kabinettet, men forskjellen mellom kabinetta er strengt tatt ikkje så jævli stor.

Såfremt du snakker om kabinetter med samme elementer kan lydforskjellen være minimal, evt dramatisk, alt avhengig av dimensjoner, porter og treverk. Gnomen kan sikkert si noe om hvordan det var å gå fra et Marshall 1922 (GT12-75) til Rivera K212 (V30).

På den annen side er et klart argument for en kombo at det er alt i en pakke og lett å ta med seg. Du kan få nok lyd ut av en 1x12"-kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.