Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lys e-streng ryker ved tuneren hele tida


Kollsvein

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt... Er nybegynner og øver på Californication soloen. Der skal man bøye en helnote på bånd 14 på den lyseste strengen. En ting er at det er vanskelig syntes jeg. Men hvorfor ryker alltid strengen og alltid ved tuneren? Det er Grover Rotomatic tuners som skal være bra sier folk. Gjør jeg noe feil når jeg setter i streng? Jeg vrir toppen av den til den klikker, så skrur jeg stemmeskruen slik at hullet peker nedover halsen, fører strengen inn, bøyer den halvveis rundt tuneren og strammer.

Jeg spiller med .009 strenger. Kan disse være for tynne for å få til den benden?

 

Hilsen Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hva du mener med at du 'vrir toppen av den til den klikker', men det høres ut som det er en type låsbare stemmeskruer ? 


Hvis strengen alltid ryker samme sted høres det ut som det er noe 'røffe kanter/slitasje' på stemmeskruen ... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kollsvein said:

Kan disse være for tynne for å få til den benden?

Tynne strenger er generelt lettere å bende.

Kan være en "feil" på tuneren, som juzzi foreslår. Hvis du er komfortabel med et skrujern kan du bytte om på tunerne på E og H-strengen og se om det hjelper. I så fall er det nok tuneren som har en skarp kant eller noe.

Jeg skjønner heller ikke helt hva du mener med at du vrir toppen til den klikker, men jeg antar at det er låsbare tunere du snakker om. Jeg har lite erfaring med slike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.