Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sprekkorama Les Paul Delux 75


Runefjes

Anbefalte innlegg

Hei! Har en kjær gammel kriger her som virkelig begynner å gå opp i sømmene. Er dette noe jeg kan fikse selv med trelim og tvinger, eller bør jeg søke profesjonell hjelp? Tar gjerne imot tips. 
PS: Ingen gitar ble skadet under monteringen av Bigsby, som forøvrig skal av da den er crap😊🤘

mvh 

Kristiansander

EA893414-17D5-47C9-830D-E957C6264264.jpeg

919EC03D-7568-419A-B03B-FEDCDB665D2D.jpeg

E92DAB6F-15AE-4E7F-8191-E9164DD1A782.jpeg

48729817-B2C9-43F7-9713-E1F261B7A665.jpeg

10EBBD77-1507-492C-A94C-618E73F83544.jpeg

Endret av Runefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at det er gap mellom trestykkene her, og at det faktisk er bevegelse når du utøver press? Ser nesten ut som om gitaren har blitt slik pga. fukt over lang tid. Jeg ville tatt denne til en proff gitardoktor. Det ser ikke verre ut enn at jeg tror dette kan fikses forholdsvis greit, men jeg vet ikke helt om du burde prøve og takle dette på egen hånd hvis du ikke er helt sikker på hva du driver med.

Hvorfor er Bigsby'en crap, forresten? Nei. den kan ikke sammenlignes med Floyd Rose, og det var ikke det den var designet for å være heller. Er det en original Bigsby, så holder den nok mer enn mål, og hvis den er montert korrekt og med Vibramate, så er saken veldig grei. 

Hvis gitaren er bra ellers, ville jeg kostet på en runde hos en reparatør. Disse er faktisk verdt en del etter hvert, selv om prisene har blitt kunstig høye etter min mening, men det er jo fordel for deg. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proff hjelp. en slik sprekk oppstår ikke uten at det er fuktskade eller feil spenning/belastning i treverket en eller annen plass. så bare fylle med lim og tvinge sammen vil sannsynligvis ikke bli bra. muligens verre. en inspeksjon av en fagmann ville nok være smart før man limer. eventuelt om du har noen som er vant med trearbeid, som kan se på det for deg. møbelsnekker og slike folk vil sikkert klare å vurdere det.

Endret av mislykketmusikant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

 Veldig usikker på hvor lenge sprekka har vært der, men ikke utenkelig at det har skjedd da vi flytta. Da ble den liggende litt her og der i den urgamle, dårlig isolerte orginalkassa. Gir veldig lite etter når jeg trykker på den da, så det bør jo kanskje være et godt tegn?🤞Men nå har jeg iallefall fått et par navn på noen skikkelig guruer. Problemet er at de holder til på Østlandet.. 

Ang Bigsbyen, så var det ikke meninga å sutre asså, men med mindre du trykker den ned og slipper, så blir gitaren fryktelig sur. Ca 1/4-1/2 tone opp. Tok den tilbake til butikken og prata med en som hadde den samme varianten, og det var visst bare sånn det var...  Mulig jeg er for godt vant med Duesenbergen min, for der snakker vi tysk ingeniørkunst på sitt beste!

Får ta et par telefoner, så skal dere se det blir en tur østover:)

Og gitaren skal ikke selges, nei. Har et par pjokker i huset som forhåpentligvis snart oppdager at gitar er en gøy hobby. 

Endret av Runefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.