Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dimarzio pickups - erfaring?


Troll

Anbefalte innlegg

Noen her som spiller på Dimarzio? Jeg har brukt mest Seymour Duncan og Bare Knuckle Pickups de siste årene og er veldig fornøyd med utvalget. 

Har en Music Man JP6 med Crunchlab som jeg vurderer å bytte på. Syns Crunchlab låter meget bra og har passe fin output, men den er litt mørk og "uklar" for min smak. 

Er låst til Dimarzio på grunn av at JP6 er rutet for disse med direktemontering uten pickupring. Har lyst på en humbucker som låter åpent, ikke for mye bass, litt mer diskant og mellomtone - tåler mye vreng, uten å ha mer enn f. Eks 15k output. Dette er en gitar forbeholdt metal og solospill. 

Har prøvd ToneZone, syns den hadde altfor mye bass. 

Tips? Vurderer Imperium eller Transition. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en RG 470 (Japan). På den var den orginale V7 bru mikken, bytta ut med en DiMarzio Evolution.

Den er litt uvant for meg som er vant med EMG 81. DiMarzioen er mer spiss, har mer topp. Kanskje den kan være noe for deg?

Vi gjør en cover av Teardrop (Massive Attack) Der bruker jeg den til clean gitarene, Kanskje ikke helt det den var tenkt til 🙂 men det låter veldig fint. På solopartiene bruker jeg gode gamle  Esp'n med EMG. Men det er kanskje fordi jeg ikke gidder å stille om eq.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jantore takk for tips! Det hørtes faktisk veldig riktig nok! Smooth sustain med fin klarhet, skal absolutt vurdere denne. 

@jonta Har sjekket Evo. Virker som det er veldig blanda reviews på denne, og at mange liker Evo2 veldig godt. Litt usikker på om den blir riktig for meg :)

@Endt Har vurdert den, tror den hadde vært fin i Flying V :) Har en Duncan Distortion som jeg er fornøyd med - stor forskjell på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Troll skrev:

@jantore takk for tips! Det hørtes faktisk veldig riktig nok! Smooth sustain med fin klarhet, skal absolutt vurdere denne. 

@jonta Har sjekket Evo. Virker som det er veldig blanda reviews på denne, og at mange liker Evo2 veldig godt. Litt usikker på om den blir riktig for meg :)

@Endt Har vurdert den, tror den hadde vært fin i Flying V :) Har en Duncan Distortion som jeg er fornøyd med - stor forskjell på disse?

Har ikke prøvd Duncan distortion, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.