Flanger-tips
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Lignende innhold
-
Av areinhar
Fant en flangerpedal under opprydning. En Electric Mistress De Luxe fra ca. 1979. Etter litt undersøkelser er dette versjon 1. Den bærer preg av bruk, men fungerer. Hva kan den være verdt?
-
Av Gjest
Hei folkens! Jeg grubler på hvordan FZ fikk til lyden på angitte solo? Det er selvsagt den veldig subtile "luften" rundt tonen jeg er på jakt etter. Såvidt jeg forstår fra nettet er det antakelig en rack-effekt (ant. to av dem) som het Micmix Dynaflanger, som jeg neppe har noen mulighet til å få tak i. Noen som kjenner låta og kan anbefale en annen måte å få denne lyden på? Jobben med gitarteknikken skal jeg ta selv
-
Av space
Har tenkt å skaffe meg en ny distortionpedal. Hadde tenkt Dirty little secret Mk2 helt til jeg hørte noen demoer av Suhr Riot.
Har hørt gjennom en haug youtubevideoer, og klarer ikke helt bestemme meg. Begge låter egentlig kanon.
Er det noen som har noen tanker rundt disse?
Jeg spiller på Gibson Les Paul Studio, Fender Jaguar, eller Fender telecaster litt avhengig av setting, og ampene varierer også mellom Marshall Valvestate, JCM800, forskjellige Fender og Vox....
(Fordi jeg ikke orker drasse på 2x12 Valvestaten jeg spiller på her hjemme.)
Musikkstililen ligger i indierock-land, med inspirasjoner fra bl.a. Sisters of Mercy og Joy Division, men også de gamle grungeheltene.
Pedalen må altså klare både bra med trøkk, og også roligere saker.
Har også en selvbygd "The Screamer" (TS9) som jeg kan kombinere med.
Hva tror dere?
-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå