Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

På 27.5.2020 den 22.59, franknergaard skrev:

Er vel mest pengene som sitter løst...😂

Tenkte rundt 3-4 tusen.

Min er relativt aldrende så det kan jo tenkes at det har kommet noe mer oppdatert på markedet.

Tja, slike lydkort har faktisk ikke forandret seg særlig mye. Der det er forskjell på litt dyrere og billigere lydkort, er vel i stor grad kvaliteten på pre-ampene. Samt at jo flere innganger du ønsker, jo mer koster det, selvsagt. Ellers har det mer å si kvalitet på f.eks. mikrofonen du kobler til kortet og selvsagt hva du kobler lydkortet til (Specs på PC/Mac, DAW, plugins osv.), og personen som produserer lyden, selvsagt. Både på den ene og den andre siden av lydkortet. Hvis lydkortet ditt fungerer som det skal, tror jeg ikke du vil merke særlig forskjell på det du har kontra ett til 3-4 lapper, så jeg ville brukt pengene på noe annet.

Endret av Audun
  • Liker 3
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Audun skrev:

Tja, slike lydkort har faktisk ikke forandret seg særlig mye. Der det er forskjell på litt dyrere og billigere lydkort, er vel i stor grad kvaliteten på pre-ampene. Samt at jo flere innganger du ønsker, jo mer koster det, selvsagt. Ellers har det mer å si kvalitet på f.eks. mikrofonen du kobler til kortet og selvsagt hva du kobler lydkortet til (Specs på PC/Mac, DAW, plugins osv.), og personen som produserer lyden, selvsagt. Både på den ene og den andre siden. av lydkortet. Hvis lydkortet ditt fungerer som det skal, tror jeg ikke du vil merke særlig forskjell på det du har kontra ett til 3-4 lapper, så jeg ville brukt pengene på noe annet.

Spesifikasjonene på pc'en er det ikke noe å si på. 

Jeg bruker Reaper programvare og når furtebua er ferdig og jeg kan slå meg løs er det signalet fra micen som skal inn i lydkortet. Kjører old school med pedaler og amp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
48 minutter siden, franknergaard skrev:

Spesifikasjonene på pc'en er det ikke noe å si på. 

Jeg bruker Reaper programvare og når furtebua er ferdig og jeg kan slå meg løs er det signalet fra micen som skal inn i lydkortet. Kjører old school med pedaler og amp. 

Er det kun gitar du ønsker å spille inn? Hvilken mic bruker du? Det kan være mye å hente på å forske litt på micplassering. Evt. kanskje forske litt på å bruke en rom-mic i tillegg til nær-micen. Jeg sliter fortsatt litt med å få tak i hva det er du ønsker å forbedre. Kanskje en grei stormembran-mic kan være noe å bruke pengene på, om du ikke allerede har det fra før?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, franknergaard skrev:

Har en Sennheizer 906.

Joda, skjønner grunnlaget for kjøp kan virke noe tynt. Mulig at ideen om at nyere design, signalbehandling osv skal gi en bedre opplevelse er fullstendig ubegrunnet og at kjøp av noe nyere kan være fullstendig unødvendig.

Den micen er veldig grei den, men da sier jeg igjen: Bruk tid på å forske mer på micplassering, kanskje vurder å kjøpe en god stormembranmic i tillegg, og kanskje til og med en Shure SM57 som nærmic. Ja, jeg vet at sistnevnte er en relativt rimelig mic, men den har vært industristandard i over 20+ år, både live og i studio, men det er det en grunn til, og da har du litt å jobbe med. Lydkortet du har, tror jeg faktisk holder en stund til. 🙂

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
    • Påstand: ekstemt lav dollarkurs i den perioden gav oss kunstig lave priser på Gibson. 
    • Tja... De har jo gått opp og ned selvsagt. Men se 2012/13 priser brukt. Kjøpte R7 brukt til 13000, med kvittering på 18000 ny. Og R8 lå fra 18-22 brukt(ikke nødvendigvis de «fryktede» 2012 modellene)  Men brukt CS, CC har jo blitt spinnvilt.  Noe sier meg de vil fortsette å stige mtp priser på nye CS og kommende ML
    • At prisene har skutt i været, er vel bare delvis sant? Les Paul Standard kostet vel over 30k for et par år siden? Nå får du '50s og '60s Standard for rundt 25k. Men ja, dyrt er det jo uansett. CS Reissues har steget betydelig, og jeg kan se for meg at Murphy-lab gitarer ikke akkurat kommer med kampanjepriser. 😅
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.